Nurten Selma Çevikoğlu

Nurten Selma Çevikoğlu

Çocuk  Medyasında  İçeriğin Dönüşümü Konferansı

Çocuk  Medyasında  İçeriğin Dönüşümü Konferansı

Türkiye'nin çocuk odaklı tek medya konferansı olan ‘TRT Uluslararası Çocuk Medyası Konferansı’, gelecek nesillere katkı sağlayacak içeriğiyle İstanbul'da gerçekleştirildi. ‘8. TRT Uluslararası Çocuk Medyası Konferansı’nda, ‘Çocuk Medyasında İçeriğin Dönüşümü’ konulu oturumda, süper kahramanlar, animasyon ve çocuk programları konuşuldu.

TRT Çocuk Kanal Koordinatörü Bora Durmuşoğlu, konferansla ilgili şunları söyledi: ‘Dijital dünyâya geçişte dikkat etmemiz gereken hususları, bizim yayıncılar olarak dikkat ettiğimiz hususları, kamuoyuyla paylaşmak ortaya güzel veriler koymak istedik.’

Alanında profesyonel kişi ve kurumların bir araya geldiği ‘TRT Uluslararası Çocuk Medyası Konferansı’, bu yıl da çocuk odaklı medya kuruluşları, yayın birlikleri, üniversiteler ve STK'ların da aralarında bulunduğu çocuk medyası profesyonelleri tecrübelerini ve projelerini paylaşarak fikir alışverişinde bulunabilecekleri bir ortam sundu.

Ülkemiz ve dünyânın çeşitli ülkelerinden alanında uzman konuşmacıların katıldığı konferansta, tüm yönleriyle Çocuk Medyasının Dönüşümü konusunda inceleme, araştırma ve sunumlar ile çocuk medyası konuşuldu. TRT, dünya çocukları için küresel ölçekte karşılık bulan işlere imza atmaya devam ediyor. TRT Uluslararası Çocuk Medyası Konferansında, bu yılda yerelden küresele uluslararası bir network oluşturuldu.

Conrad Istanbul Bosphorus Hotel'de düzenlenen konferans çerçevesinde moderatörlüğünü Prof. Dr. Nilüfer Sarı Sezer'in üstlendiği oturuma Kore'den katılan Daegu Sanat Üniversitesi Animasyon Bölümünden Prof. Dr. Namkook Lee, çizgi film teknik üretim süreciyle animasyonun dönüşümünü anlattı. Lee, Güney Kore'de çocukların milli kahramanlarını bilmediklerine işâret ederek, ‘Çocuklarımız, diğer ülkelerin kahramanlarını kendi kahramanları olarak kabul ediyor. Sorulduğunda Avengers'ı ya da Superman'i bildiklerini söylüyorlar. Bu maalesef bir ulusun kimliğine zarar verecek bir durumdur.’ Değerlendirmesinde bulundu. 

Ulusların kendi hikâyelerine ihtiyaçları olduğunu vurgulayan Lee, animasyon ithalâtının güzel bir şey olduğunu fakat gelecek nesiller için herkesin kendi hikâyesini yazması gerektiğini dile getirdi. Namkook Lee, yapımcıların sâdece ekonomik çıkarları düşünmemesi ve sosyal bağlılıkları dikkate alması gerektiğini ifâde ederek, ‘Türk çocuklarının kimliklerini muhafaza edebilmesi için yapımcıların da bu konuda özverili olması ve meseleyi para odaklı düşünmemesi gerekir.’ diye konuştu. 

‘Hop Hop Değiş Animasyon!’ başlıklı bir konuşma yapan Bahçeşehir Üniversitesi Çizgi film ve Animasyon Bölüm Başkanı Prof. Dr. Nazlı Eda Noyan da değişimin kaçınılmaz olduğuna dikkati çekerek, süreç, zaman ve hareketle doğrudan ilgili olduğu için animasyonun özünde ‘değişim’ olduğunu aktardı. Animasyonun, sinema dışında yan endüstriyel malzemelerdeki yaygınlığına da vurgu yapan Noyan, ‘Artık Türkiye'de de bunun başarılı örneklerine rastlamaktayız. Markalaşmaya doğru giden ve yurt dışına ihraç ettiğimiz içerikler 'Kral Şakir' ve 'Rafadan Tayfa' gibi örnekler çoğalmaya başladı.’ dedi. 

Muhtevâsı dolu dolu bir ilim ziyâfeti niteliğinde olan bu başarılı çalışmayı anlatmaya bir sonraki yazıda da devam etmek niyetindeyiz efendim. Şimdilik hayırla kalınız.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Nurten Selma Çevikoğlu Arşivi