FIKIHİ SORULAR VE CEVAPLAR
S.1)Hocam bir tartışmamız oldu “biz Ehlisünnet ve’l Cemaatiz bu gün en doğru olan budur”. Dediler itiraz ettiler sizden doğru bir cevap bekliyoruz?
C.1)Evet ehli sünnet mezhepleri süzülmüş, test edilmiş mezheplerdir.
Bunlar,
A)Amelde;1-Hanefi İmam-ı Azam Ebu Hanife mezhep imamı.
2)Şafi 3)Maliki 4)Hanbeli
B)İtikatta;1.İmam-ı Maturidi 2.İmam-ı Eşari bu mezhepler ifrattan, tefritten daima uzak kalmış,milyonlarca Müslüman bu yolu izlemiş ve savunmuştur.Bizde bu yolun yolcularıyız.
S.2)Bazıları biz Kur’ana göre hareket ederiz, bazıları selefiyiz, Vahabiyiz diyenler var.Bunlar da sadece kendilerinin doğru olduğunu iddia ediyorlar,Ne diyeceğiz nasıl yol izleyeceğiz.
C.2)Bunlar yeni değil asırlardır bu tür çalışmalar var bazılarını sayalım.Hariciler Şia,mutezile Vahabilik, selefilik, Cemalettin Afganiyi
Önder ittihaz ederler.Telfinciler,diyaloğcular bunların hepsi de ifrat
Tefrit vardır.Çoğu artniyetli kökü dışarıda olan mezheplerdir.Birini veya bir kaçını ele alalım;Cemalettin Afgani, bunun aslı İranlı Şii’dir
Farmasondur. M.Şevket EYGİ Milli Gazete de bunları teşir etti, Diyanet İşleri yayınlarında da farmason olduğu yazılmıştır.
Vahabiler ise Tasavvufu reddeder hatta o kadar ileri giderler ki kafirdir diye tekfir ederler. Evliyaya Evliya-uş şeytan derler.Bu Ramazan Cennetül baki mezarlığını ziyaret ediyorduk,bir yandan da
Sesli yasin okuyorduk. iki görevli geldi,okumayın mezarlar içinde okumayın şirktir dediler.
Yine bu yıl umrede Uhud dağında Peygamber (S.A.V)Sığındığı
Mağaraya gitmek istedik, Suudlu bir imam ziyarete izin vermedi,
Buraya ibadet maksadıyla değil ziyaret maksadıyla geldik madem şirkse niye okçular tepesine insanların çıkmasına izin veriyorsunuz.
Niye hendek muharebesinin olduğu yeri ziyaret ettiriyorsunuz diyince rengi değişti benimle konuşma dedi.
Ehli Sünnet: 1-Cadde-i kübradır. 2-Sevad-ı azamdır. 3-Cumhur
Ulemanın yoludur.
S.3)Hocam;Ben hacca gittim yaşım 40 sakal koymak istiyorum,hanım izin vermedikçe koyamazsın diyorlar ne dersiniz.?
C.3)Siz öğlen veya akşam namazının sünnetini kılarken hanımızdan
Hep izin mi alıyorsunuz, Genel bir kaide vardır.”Allah’a isyan olan yerde mahluka itaat olunmaz,Allah (c.c)ın hatırı mı büyük
Peygamber (S.V.S)İN hatırımı büyük yoksa hanımın hatırı mı büyük
Sakal bırakmak için eşin izin vermesine gerek yoktur. Sakal bırakmak
Sünettüllahtır. Bütün Peygamberler sakallıdır, Padişahlarımız hep sakallıdır.
S.4)Hocam; Sakal koymak nedir.? Farz mıdır, Vacip midir veya sünnet midir. Açıklarmısınız.
C.4)Sakal bırakmak; Hanefi, Hambeli ve Maliki mezheplerine göre
Vaciptir. Şafii mezhebine göre ise Sünnettir. Efendimiz(S.A.S) ”Bıyıkları kısaltınız,sakalınızı uzatınız.” Buyurmaktadır. Üç mezhebe göre sakalı kazıtmak haramdır.
S.5)Bir yere misafirliğe gittik çatal ve kaşıklar altın kaplı,gümüş tabakta yemek yedik doğru mudur.Açıklarmısınız?
C.5)Altın ve Gümüş tabak, çatal, kaşık kullanmak ittifakla haramdır.
Müslüman bir Aile bunu yapamaz. Efendimiz (S.A.S)Şöyle buyurur
“Gümüş kabtan Su içen ancak karnına Cehennem ateşi doldurur.”
(Buhar-i ve Müslüm rivayet etmişlerdir.)Başka bir hadiste ise şöyle buyurur “Altın,Gümüş kablarda yiyen içen kimse ancak karnına
Cehennem ateşi doldurur”(Müslim)Görülüyor ki Müslümanları; altın,gümüş tabakta yemek yenmesi,çatal kaşık kullanması caiz değildir.
S.6)Hocam; bazen rüyamda gördüğüm aynen çıkıyor.Yerleri canlı olarak gezince aynen hatırlıyorum.Rüya ile amel olmaz derler ne dersiniz?
C.6)Rüyalar şu kısımlara ayrılır; 1.Sadık rüyalar; Bunlar Vahyin bir
Cüzüdür. Efendimize Vahi böyle gelmeye başlandı. Hz.Yusuf’un rüyası Kur’an’da anlatılmaktadır bunlar çıkabilir.
2.Psikolojik rüyalar; bazı olaylar bilinç altına yerleşmiştir,örneğin Trafik kazası geçiren birisi rüyasında genelde kaza görür.
3.Fizyolojik rüyalar; Bilhassa Sahurda hamur işi Nohut,Fasulye,
bulgur yenmesi halinde korkunç rüyalar görülebilir.Mide hazmetmesi için sıkışıyor,kan basıncı yükseliyor.Bu sefer korkunç rüya ile uyanıyorsunuz.Bu Fizyolojiktir.
4.Şeytani Rüyalar;Bazen kötü rüyalar görürsünüz bu da şeytanidir.
Fakat; Rüya ile amel edilmez.
S.7)Bira haram mıdır. Bir arkadaşla tartıştık,Kur’an da Bira yasağı var
Mı göster dedi bende bir şey diyemedim. Arpanın Ekmeği helal de neden bira haram olsun dedi.Bizi aydınlatır mısınız?
C.7)Evet Kur’an da Şarap haramdır. Neden haram kılındığı,buna Fıkıh dilinde İllet denir.
a)Aklı dağıttığı için haramdır.
b)Vücuda zarar vermesinden dolayı haramdır.
c)Topluma zarar verdiğinden haramdır.
Kıyas yolu ile Bira’da aynı ortak illettir öyleyse oda haramdır.
Bira haram değildir diyen kimse dinden çıkar kâfir olur.
Hadiste; Efendimiz (S.A.S)Şöyle buyurur “Çoğu sarhoş edenin azı da haramdır.”(Ebu Davut,Tirmizi)
S.8)Hocam; Kaç çeşit hac vardır.Hangi haccı tavsiye edersiniz?
C.8)Üç türlü Hac vardır.1-Haccı Kıran; Umreli,Kurbanlı hacdır.Bayram gününe kadar ihramlı olmak zorunludur.Hanefi mezhebine göre bu hac faziletlidir.
2-Haccı İfrat; Bunda da Bayramın birinci gününe kadar ihram çıkmaz
Kurban vacip değildir. umresi yoktur. Şafiye göre bu hac faziletlidir.
3-Haccı Temeddü; İlk önce umre niyeti ile ihram giyilir. Tavaf, say
Traştan sonra ihram çıkar. Bayram arifesinde tekrar niyet edip ihram giyilir. Bayram günü taş,baş,traş olarak ihramdan çıkılır.İmam-ı Azama göre önce şeytan taşlamak sonra kurban kesmek sonrada traş olmak vaciptir.Terkinden dolayı Koyun kurban cezası vardır.
S.9)Hacca yazıldım çıkmıyor.Umreye gidebilir miyim.?
C.9)Umreye gidebilirsiniz, Hac ayrı umre ayrı birer olaydır.
Haccın şartlarından biriside yol emniyetinin olmasıdır. Kur’an-ı kerim de gücü yetenlere Hacca gitmesi şart koşuluyor. İnşallah Hac çıkarsa gidersiniz.
S.10)Büyücü ve falcılar hakkında ne dersiniz? Açıklamanızı bekliyorum.
C.10)İslam’ın haram kıldığı İlimlerden biride falcılıktır, bunların kazançları da haramdır. Peygamberimiz (S.A.S)Şöyle buyurur
“Cennetin kokusu bin yıllık yoldan duyulur. Fakat büyücü ve falcılar bu kokuyu alamazlar.”Yine Allah’ın affetmediği gruplardan birisi de bunlardır. Buyrulmaktadır.
C.1)Evet ehli sünnet mezhepleri süzülmüş, test edilmiş mezheplerdir.
Bunlar,
A)Amelde;1-Hanefi İmam-ı Azam Ebu Hanife mezhep imamı.
2)Şafi 3)Maliki 4)Hanbeli
B)İtikatta;1.İmam-ı Maturidi 2.İmam-ı Eşari bu mezhepler ifrattan, tefritten daima uzak kalmış,milyonlarca Müslüman bu yolu izlemiş ve savunmuştur.Bizde bu yolun yolcularıyız.
S.2)Bazıları biz Kur’ana göre hareket ederiz, bazıları selefiyiz, Vahabiyiz diyenler var.Bunlar da sadece kendilerinin doğru olduğunu iddia ediyorlar,Ne diyeceğiz nasıl yol izleyeceğiz.
C.2)Bunlar yeni değil asırlardır bu tür çalışmalar var bazılarını sayalım.Hariciler Şia,mutezile Vahabilik, selefilik, Cemalettin Afganiyi
Önder ittihaz ederler.Telfinciler,diyaloğcular bunların hepsi de ifrat
Tefrit vardır.Çoğu artniyetli kökü dışarıda olan mezheplerdir.Birini veya bir kaçını ele alalım;Cemalettin Afgani, bunun aslı İranlı Şii’dir
Farmasondur. M.Şevket EYGİ Milli Gazete de bunları teşir etti, Diyanet İşleri yayınlarında da farmason olduğu yazılmıştır.
Vahabiler ise Tasavvufu reddeder hatta o kadar ileri giderler ki kafirdir diye tekfir ederler. Evliyaya Evliya-uş şeytan derler.Bu Ramazan Cennetül baki mezarlığını ziyaret ediyorduk,bir yandan da
Sesli yasin okuyorduk. iki görevli geldi,okumayın mezarlar içinde okumayın şirktir dediler.
Yine bu yıl umrede Uhud dağında Peygamber (S.A.V)Sığındığı
Mağaraya gitmek istedik, Suudlu bir imam ziyarete izin vermedi,
Buraya ibadet maksadıyla değil ziyaret maksadıyla geldik madem şirkse niye okçular tepesine insanların çıkmasına izin veriyorsunuz.
Niye hendek muharebesinin olduğu yeri ziyaret ettiriyorsunuz diyince rengi değişti benimle konuşma dedi.
Ehli Sünnet: 1-Cadde-i kübradır. 2-Sevad-ı azamdır. 3-Cumhur
Ulemanın yoludur.
S.3)Hocam;Ben hacca gittim yaşım 40 sakal koymak istiyorum,hanım izin vermedikçe koyamazsın diyorlar ne dersiniz.?
C.3)Siz öğlen veya akşam namazının sünnetini kılarken hanımızdan
Hep izin mi alıyorsunuz, Genel bir kaide vardır.”Allah’a isyan olan yerde mahluka itaat olunmaz,Allah (c.c)ın hatırı mı büyük
Peygamber (S.V.S)İN hatırımı büyük yoksa hanımın hatırı mı büyük
Sakal bırakmak için eşin izin vermesine gerek yoktur. Sakal bırakmak
Sünettüllahtır. Bütün Peygamberler sakallıdır, Padişahlarımız hep sakallıdır.
S.4)Hocam; Sakal koymak nedir.? Farz mıdır, Vacip midir veya sünnet midir. Açıklarmısınız.
C.4)Sakal bırakmak; Hanefi, Hambeli ve Maliki mezheplerine göre
Vaciptir. Şafii mezhebine göre ise Sünnettir. Efendimiz(S.A.S) ”Bıyıkları kısaltınız,sakalınızı uzatınız.” Buyurmaktadır. Üç mezhebe göre sakalı kazıtmak haramdır.
S.5)Bir yere misafirliğe gittik çatal ve kaşıklar altın kaplı,gümüş tabakta yemek yedik doğru mudur.Açıklarmısınız?
C.5)Altın ve Gümüş tabak, çatal, kaşık kullanmak ittifakla haramdır.
Müslüman bir Aile bunu yapamaz. Efendimiz (S.A.S)Şöyle buyurur
“Gümüş kabtan Su içen ancak karnına Cehennem ateşi doldurur.”
(Buhar-i ve Müslüm rivayet etmişlerdir.)Başka bir hadiste ise şöyle buyurur “Altın,Gümüş kablarda yiyen içen kimse ancak karnına
Cehennem ateşi doldurur”(Müslim)Görülüyor ki Müslümanları; altın,gümüş tabakta yemek yenmesi,çatal kaşık kullanması caiz değildir.
S.6)Hocam; bazen rüyamda gördüğüm aynen çıkıyor.Yerleri canlı olarak gezince aynen hatırlıyorum.Rüya ile amel olmaz derler ne dersiniz?
C.6)Rüyalar şu kısımlara ayrılır; 1.Sadık rüyalar; Bunlar Vahyin bir
Cüzüdür. Efendimize Vahi böyle gelmeye başlandı. Hz.Yusuf’un rüyası Kur’an’da anlatılmaktadır bunlar çıkabilir.
2.Psikolojik rüyalar; bazı olaylar bilinç altına yerleşmiştir,örneğin Trafik kazası geçiren birisi rüyasında genelde kaza görür.
3.Fizyolojik rüyalar; Bilhassa Sahurda hamur işi Nohut,Fasulye,
bulgur yenmesi halinde korkunç rüyalar görülebilir.Mide hazmetmesi için sıkışıyor,kan basıncı yükseliyor.Bu sefer korkunç rüya ile uyanıyorsunuz.Bu Fizyolojiktir.
4.Şeytani Rüyalar;Bazen kötü rüyalar görürsünüz bu da şeytanidir.
Fakat; Rüya ile amel edilmez.
S.7)Bira haram mıdır. Bir arkadaşla tartıştık,Kur’an da Bira yasağı var
Mı göster dedi bende bir şey diyemedim. Arpanın Ekmeği helal de neden bira haram olsun dedi.Bizi aydınlatır mısınız?
C.7)Evet Kur’an da Şarap haramdır. Neden haram kılındığı,buna Fıkıh dilinde İllet denir.
a)Aklı dağıttığı için haramdır.
b)Vücuda zarar vermesinden dolayı haramdır.
c)Topluma zarar verdiğinden haramdır.
Kıyas yolu ile Bira’da aynı ortak illettir öyleyse oda haramdır.
Bira haram değildir diyen kimse dinden çıkar kâfir olur.
Hadiste; Efendimiz (S.A.S)Şöyle buyurur “Çoğu sarhoş edenin azı da haramdır.”(Ebu Davut,Tirmizi)
S.8)Hocam; Kaç çeşit hac vardır.Hangi haccı tavsiye edersiniz?
C.8)Üç türlü Hac vardır.1-Haccı Kıran; Umreli,Kurbanlı hacdır.Bayram gününe kadar ihramlı olmak zorunludur.Hanefi mezhebine göre bu hac faziletlidir.
2-Haccı İfrat; Bunda da Bayramın birinci gününe kadar ihram çıkmaz
Kurban vacip değildir. umresi yoktur. Şafiye göre bu hac faziletlidir.
3-Haccı Temeddü; İlk önce umre niyeti ile ihram giyilir. Tavaf, say
Traştan sonra ihram çıkar. Bayram arifesinde tekrar niyet edip ihram giyilir. Bayram günü taş,baş,traş olarak ihramdan çıkılır.İmam-ı Azama göre önce şeytan taşlamak sonra kurban kesmek sonrada traş olmak vaciptir.Terkinden dolayı Koyun kurban cezası vardır.
S.9)Hacca yazıldım çıkmıyor.Umreye gidebilir miyim.?
C.9)Umreye gidebilirsiniz, Hac ayrı umre ayrı birer olaydır.
Haccın şartlarından biriside yol emniyetinin olmasıdır. Kur’an-ı kerim de gücü yetenlere Hacca gitmesi şart koşuluyor. İnşallah Hac çıkarsa gidersiniz.
S.10)Büyücü ve falcılar hakkında ne dersiniz? Açıklamanızı bekliyorum.
C.10)İslam’ın haram kıldığı İlimlerden biride falcılıktır, bunların kazançları da haramdır. Peygamberimiz (S.A.S)Şöyle buyurur
“Cennetin kokusu bin yıllık yoldan duyulur. Fakat büyücü ve falcılar bu kokuyu alamazlar.”Yine Allah’ın affetmediği gruplardan birisi de bunlardır. Buyrulmaktadır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.