Soru ve Cevaplar
Soru 1. Hocam, Aşure günü oruç tutmak önemli midir? Ne gibi sevapları vardır? Açıklarmısınız?
Cevap 1. Peygamberimiz (sav) şöyle der: Aşure günü oruç tutacağız. Ashap dedi ki ya resulallah, Yahudiler de o günü oruç tutuyor. Efendimiz öyleyse biz onlara muhalefet ederiz. Bir gün önce ve bir gün sonra tutarız. Yani 9-10-11 Muharrem oruçlu olalım. Peygamberimiz bir hadislerinde şöyle buyuruyor: Bir kimse aşure günü oruçlu olursa 60 yıl nafile oruç tutmuş, 60 yıl geceleri nafile namaz kılmış gibi ecir alır. On bin meleğin tesbihatının sevabını, on bin şehidin sevabını almış olur. O yıl hac ve umre yapan tüm hacıların aldığı hac ve umre sevabı alır. Yerle gök arasındaki tüm meleklerin tesbihatının sevabını almış olur. Ebu Hüreyre rivayet ediyor: Efendimize (sav) soruldu ya resulallah farz namazlardan sonra hangi namaz daha efdaldır, farz oruçlardan sonra hangi oruç daha efdaldır. Efendimiz şöyle buyurdu: Farz namazlardan sonra en faziletli namaz gece yarısı kılınan teheccüd namazıdır. Farz olan oruçtan sonra en faziletli oruç Allah’ın ayı olan Muharrem ayında tutulan oruçtur. Başka bir hadiste şöyle buyrulur: Kim Arefe günü oruç tutarsa iki yıllık günahları affolunur. Kim aşure günü oruç tutarsa her bir gün için otuz gün oruç tutmuş sevabı verilir.
Soru 1. Hocam, bir arkadaş Cuma günleri çok sevap var diye oruç tutuyor. Bu doğrumudur? Açıklarmısınız?
Cevap 2. Hanefi ve Şafii mezheplerine göre yalnız Cuma günleri oruç tutmak mekruhtur. Sevap yerine günah alır. Çünkü Cuma müminlerin bayramıdır. Ebu Hüreyre rivayet ediyor: Efendimiz buyurdu ki, sizden kimse sadece Cuma günü oruç tutmasın, ancak bir gün önce ve ya bir gün sonra tutsun.
Soru 3. Hocam, Aşure gününde yapılan hayır hasenatların, iyiliğin farklı sevabı vardır. Neden aşure dağıtılıyor?
Cevap 3. Peygamber efendimiz (sav) şöyle buyuruyor: Kim aşure günü bir iftarlıya oruç açtırsa bütün ümmeti Muhammed’in oruçlarına iftar açtırmış gibi olur. Kim bir acı doyurursa bütün açları doyurmuş gibi olur. Kim aşure günü bir yetimin başını okşasa Allah (cc) saçlarındaki kılların âdetince günahlarını bağışlar. Cennette o yetim başı okşayana cennet libasları hazırlanır.
Soru 4. Hocam, ödenmesi gereken vadesi dolmuş olan bir borcu elinde parası olmasına rağmen ödemezse ne olur? Açıklarmısınız?
Cevap 4. Bir iş İslam’a göre başlamamışsa sonuç İslam’a göre zengin bile o borcunu ödemesi gerekir. Zengin bir kimsenin alacağının uzatılması caiz değildir, zulümdür.
Soru 5. Hocam, paranın değerini korumak için enflasyonun altında faiz almak caizdir diyorlar. Siz ne dersiniz.
Cevap 5. Âlimlerin net görüşü ittifakla faiz-faizdir. Enflasyonun altında faiz almak haram değildir demek, Allah’ın haram kıldığına helal demektir.
Soru 6. Hocam biz aramızda tartıştık. Yeni evlenmiş bir genç eşi renkli (ayhalı) varsa ne yapacak? Cinsel ilişkide bulunamaz mı?
Cevap 6. Adetli bir kadınla ilişkide bulunmak haramdır. Bir Müslüman neden haram olsun, benim eşimdir derse dinden çıkar, karısı boş olur. Ancak sabrederek bekleyecek. İmam-ı Azama göre en sonu 10 gündür. Onlar bu işi önceden bilmeleri gerekiyordu. Düğün kızın durumuna göre hazırlanmalıydı. Allah (cc) bir ayetinde şöyle buyuruyor: Sana hayız ile cimayı sorarlar. De ki her iki tarafa da bir eziyet vericidir. Onlar adetli iken onlardan ayrılın ve temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. İyice temizlendikten sonra Allah’ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın. Allah çok tövbe edenleri ve tertemiz olanları sever (Bakara suresi). Burada yaklaşmayın derken cinsel ilişkide bulunmayın demektir. Peygamberimiz (sav) şöyle buyuruyor: Kadınlarınıza adet halindeyken cinsel ilişkiden başka her türlü muameleyi yapınız. Yani onlarla oturun, oynaşın, şakalaşın, pişirdiğini yiyin. Bu işi her ikisi de isteyerek yaparsa haram işlemiş olurlar, büyük günahtır. Tövbe etmeleri lazımdır. Ceza olarak ta yarım dinar (yaklaşık 4,8 gram) altın ceza vermeleri gerekir. Bu ilişki âdetin ilk günlerinde yapılmışsa bir dinar, âdetin son günlerinde olursa yarım dinar ceza olarak fakirlere vereceklerdir. (bir dinar 9,6 gramdır)
Soru 7. Hocam, bir bayan düşük yaptı, kaç gün sonra namazını kılar, cinsel ilişkide buluna bilir?
Cevap 7. Hanefi mezhebine göre şayet düşük olan bebeğin el, ayak, tırnak, saç ve parmak gibi organları belli ise lohusalık meydana gelir. Fakat organları henüz belli değilse lohusalık meydana gelmez. Lohusalık meydana gelmişse, çocukların organları belli ise kan kesilinceye kadar namaz kılamaz, cinsel ilişkide bulunamaz, Kur’an okuyamaz, eline alamaz. Camiye giremez. Organları belli olmazsa ise kan kesildikten sonra yıkanır, temizlenir ve istediğini yapar. Lohusalık suresi Hanefi mezhebine göre 40 gündür, erken de temizlene bilir.
Soru 8. Hocam, komşumuzun karısı öldü. Yeniden evlendi. Yanında üvey kızı var. 2. Eşi de öldü. Arkadaş o üvey kızını almak istiyor. Bu dinen uygun olur mu? Açıklarmısınız?
Cevap 8. Kesinlikle olmaz, nikâhlı eşinin kızı, üvey kızı ona haramdır. Öz kızı gibi evlenme yasağı var. Bunlar nasıl Müslüman – Allah korkusu yok mu? Üvey kızına nikâh kıyılmaz. Haramdır.
Soru 9. Hocam, kızım on yedi yaşında, geceleri korkuyor. Banyoda, tuvalette fazla kalıyor, elini yıkayıp ta duruyor. Doktora da gitmiyor. Cin var diyorlar. Ne yapalım, Açıklarmısınız?
Cevap 9. Allah yardımcınız olsun, Rabbim Şifa ismiyle şifa versin. İlk önce psikiyatra ve ya psikoloğa götürün. Mutlaka doktora götürün, zorla da olsa götürün. Gerekirse ambulans çağırarak götürün. Geçmezse cin de ola bilir. O zaman bu işten anlayan, güvenilen bir hocaya götürün. Ama hoca ihlaslı ve amelli olsun.
Selam ve dualar.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.