Sanatıyla Suriye dramını anlatıyor
Sanatçı, ortaya koyduğu çarpıcı sahnelerle hem ülkesinin durumunu gözler önüne seriyor hem de yitirilen kültürel mirasa dikkatleri çekiyor
Suriye'de iç savaş devam ediyor. Savaş nedeniyle ülke yerle bir oldu. Yüzbinlerce kişi hayatını kaybederken, milyonlar da ülkesini terk etti. Ülkede büyük bir insanlık dramı yaşanıyor. Sanatçılar da ülkede yaşananları kendi üsluplarıyla dünyaya anlatıyor. Suriyeli Sanatçı Tammam Azzam ise, klasik sanat eserleri ile savaşın yıkıcılığına bambaşka bir açıdan bakılmasını sağlıyor. Tammam Azzam, Suriye krizine karşı tepkisini kendi yöntemiyle dile getirmenin yolunu buldu. Azzam, zemin olarak kullandığı bombalanmış bina fotoğraflarının üzerine, Batı'nın ünlü ressamlarına ait tabloların parçalarının izlerini düşürüyor ve bununla Suriye trajedisine dikkat çekmeyi amaçlıyor.
MOLOZLARDAN ÖZGÜRLÜK HEYKELİ
Amerika'daki Özgürlük Heykeli'ne benzeyen ancak yıkık dökük molozlardan oluşan bir heykel tasarlayan Azzam, çalışmasında Suriye'deki iç savaşın sebeplerine ilişkin siyasi mesajını vurguladı.
Azzam’ın en popüler işi, bombalanmış Suriye binasının üzerine Gustav Klimt’in tanınmış tablosu “The Kiss”i ekleyerek yarattığı Özgürlük Graffitisi. Bu çalışması için, “Savaşın makineleri tarafından tamamen yok edilmiş bu duvar gibi, aşkın geri planında kalan hikâyelere bakabilmek için o tabloyu ‘aşkın ikonu’ olarak seçtim” diyor. Çalışmalarında Batının şaheserlerinin kullanmasının bir “eleştiri unsuru” olduğunu ancak çalışmalarındaki asıl vurgunun “hepimizin aynı dünyanın vatandaşı olduğunu” göstermek olduğunu söylüyor.
EMPATİ EKSİKLİĞİ BENİ TEDİR EDİYOR
Çalışmaları arasında 11 Eylül saldırılarında terör saldırısıyla bombalanan ikiz kulelerin önüne, bombalanmış Suriye binasının balonlarla taşındığı çalışması da yer alıyor. Azzam bu çalışmasını şöyle açıklıyor: “Bu olay benim hayatımdaki en trajik ve dramatik olaylardan bir tanesiydi. Ancak dünyada yaşanan başka terorist eylemler ve insanlığın uğradığı felaketlere karşı gelişen empati eksikliği ve agresif tutumlar beni tedirgin ediyor. Empati, birinci dünya ile sınırlı olmamalıdır.”
İBRAHİM BÜYÜKEKEN [MERHABA ŞEHİR DERGİSİ]
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.