4. sınıf öğrencilerine yönelik olarak yapılan yarışmaya Konya genelinde birçok okul katıldı. Genç KEP (Kişiselleştirilmiş Eğitim Programı)’in hazırladığı yarışma iki oturumda gerçekleşti. Birinci oturumda Sudoku, Resfebe, Latin Karesi, Kelime Tamamlama, Abc Bağlama, Kutu Sil, Kibrit Çöpü gibi popüler kâğıt-kalem oyunları sınavı bireysel olarak gerçekleştirildi. İkinci oturumda ise Katamino ve Tangram oyunlarında öğrenciler verilen şekilleri 5 dakika içerisinde tamamlanmaya çalıştı, Mangala ise kura sonucu belirlenen ikişer kişi, bir hakem eşliğinde bir tur olarak oynandı.
Gençlik İlkokulu Müdür Yardımcısı ve Kep sorumlusu Betül Dinçler yarışmayla ilgili yaptığı açıklamada, “Sanal oyunların suniliğini ve zararlarını, öğrencilerimizi zekâ oyunlarına yönlendirerek azaltma yoluna gidiyoruz. Bu bağlamda zekâ oyunlarını bu sanal âlemin karşısına etkili bir alternatif olarak çıkarmayı hedefliyoruz. Bundan ötürü bu oyunların mevcut eğitim programımızdaki ağırlığını arttırıyoruz ” ifadelerine yer verdi.