Kur’ancı diye tariflediğimiz ve Allah (cc) Rasûlü’nün (sav) Peygamberliğini kendi heva ve heveslerine göre Rasul ve Nebi olarak parçalayan, sonra da Rasulullah’ın (sav) sahih sünnetine sarılan müslümanları şirk ile suçlayanların acınası hallerini bugün farklı bir usul ile ortaya koymaya çalışacağız.
1400 yıllık İslam hayatında ilim-kültür ve irfan hayatından süzülmüş binlerce eseri red ederek yazarlarını Rasûlullah’a (sav) yalan iftirada bulunan kişiler olarak yaftalayan ve yine bu geçen sürede Kur’an-ı Kerim’i sadece kendilerinin anladığı gibi uçuk kaçık bir iddiayı ortaya atan bu kişilerin nasıl bir ruh hali içinde olduklarını gözler önüne sermeye de devam edeceğiz.
Kur’an-ı Kerim’de Rabbimiz’in (cc) seçilmiş örnek olarak gösterdiği Peygamberimiz Hz. Muhammed (sav)in Risâlet hayatını korunmuş zaman ve korunmamış zaman olarak 2 ye bölerek bundan kendi sapık fikirleri için bir takım sonuçlar çıkarmaya çalışan Kur’ancılık dini/mezhebi mensuplarının daha iyi tanınmasına yönelik birkaç sorumuz olacak bu yazımızda.
1- Allah (cc) kelamı Kur’an’ın elimizdeki Kur’an olduğu Ashabı Kiram’a (ra), size ve bize kim tarafından haber verilmiştir?
Allah (cc) ve Rasulullah (sav) haber vermiştir derseniz, kendinizle çelişmiş olmaz mısınız?
2- Hz. Peygamber (sav) başta olmak üzere bütün Peygamberler (as) sözlerinde güvenilir ve emin kişiler midir?
Emin kişilerdir derseniz Rasulullah’ın (sav) sözlerine aykırılık nedeniyle hataya düşmüş olmaz mısınız?
3- Allah’ın (cc) Resulü’ne (as) inzal etmiş olduğu Vahyi Metluv yani okunan Vahiy olan Kur’an’dan başka okunmayan vahiy anlamındaki Vahyi Gayri Metluv un varlığına inanıyor musunuz?
İnanmıyorsanız Rasulullah (sav)in Cibril (as) işaretiyle Kur’an’ın surelerinin bu günkü Mushaflardaki şekliyle sıralamasını yaptığını kabul ediyor musunuz?
Veya Mushaf’taki sure sıralamasının insanlar eliyle mi yapıldığını kabul ediyorsunuz?
4- Keza Kur’an surelerinin çok büyük bir bölümü tek bir seferde sure sure değil de ayet ayet nazil olduğu düşünüldüğünde hangi ayetlerin hangi surelerin içinde hangi sıra ile yer alacağı konusunda bir açık vahiy olmadığına göre ayet sıralamalarının da nasıl yapıldığını zan ediyorsunuz?
5- Sizin düşüncenize göre Kur’an-ı Kerim sadece lafız olarak mı, yoksa hem lafız, hem de mana olarak mı mucizedir?
6- Yine Sizlerin düşüncelerinize göre Kur’an’ın sadece metni mi korunmuştur?
Öyle ise Sadece metnin olarak korunan bir kitabın kıyamete kadar gelecek her nesil için çözümler sunması yani sürekli bir biçimde o kitabın hayata taşınmasını mümkün müdür?
Yok, eğer Kur’an’ın anlamı da korunmuştur derseniz, bu koruma nasıl gerçekleşmiştir?
7- Yukarıdaki sorunun devamı olarak Cenab-ı Allah (cc) Kur’an-ı korumayı taahhüt ettiğine göre koruma kimler eliyle nasıl gerçekleşmiştir?
8- Rasulullah (sav)in vefatı ile Örnekliği sona ermiş midir ki sapık bir düşünce ile Kur’an’ın Rasullüğü dillendirilmektedir?
Yok, eğer Rasulullah’ın (sav) övülmüş örnekliği ayeti kerime gereği kıyamete kadar sürecek ise hayatta olmayan bir Rasulün (sav) sünnet ve hadisleri de red edildiğine göre örneklik neye göre öğrenilecektir?
9- Rasulullah’ın (sav) sahih sünnet ve hadisleri ile Müslümanlar arasında ibadetlerdeki bu güne kadar süre gelen uygulama birliği sünnet ve hadislerin ortadan kaldırılması ile nasıl sağlanabilecektir?
10- Peygamberimizin (sav) yaşadığı övülmüş hayatın Kur’an’ın tefsiri olduğunu kabul etmeyenlere göre, Allah (cc) Rasûlünü (sav) ve Ashabını (ra) aradan çıkarmak Kur’an-ı aradan çıkarmakla eşdeğer değil midir?
11- Rasulullah’ın (sav) sahih hadislerinin yalan yanlış iftiralar olduğunu ve hadis yazımının hepten yasak olduğunu yine rivayet diyerek küçümsedikleri hadislerle savunmak nasıl bir kafadır, hatta hangi kafadır?
Kur’ancılar işte size son bir zor soru daha:
Ben Müslümanlardanım diyen insanları dahi tekfir ederek Müslüman kalabilir misin?