S.1) Sayın hocam; utanarak bir şey sormak istiyorum. Eşimle üç yıllık evliyiz oruç tutuyor, geceleri de uzun müddet zikirle meşgul oluyor yatağıma girmiyor, Şeyh efendileri öyle zikir vermişler diyor. Bize bir yol gösterirmisiniz?
C.1) Efendimiz (S.A.S) şöyle buyuruyor; Eğer bir kimsenin diğer birine secde edilmesi emredilmiş olsaydı, kadının kocasına secde etmesini emrederdim. Öyle olunca kadın kocasına bağlıdır kocasının izini olmadan nafile ibadet yapması caiz değildir.
Yine Efendimiz (S.A.S) şöyle buyuruyor; Bir erkek karısını yatağına çağırınca bir özürü olmaksızın gelmezse Allah (C.C) o kadına lanet eder, Melekler de lanet eder buyurmaktadır. Kocanın izini olmadan kadının nafile ibadet edemez. Onları yanlış yönlendirmiş veya yanlış anlayışlarından dolayı böyle yapmaktadır. İlk önce beyinin gönlünü alacak onu hoşnut edecek, yuva sarsılmayacak.
S.2) Hocam; Genç imam arkadaşlarla yola çıktık. İstanbul’a havaalanına indik öğle namazını kılmadılar. Nedenini sorduk biz cemi takdim yaptık dediler bu yaptıkları doğrumudur açıklarmısınız?
C.2) Evet yapılan yanlış, vakit girmeden öğle namazı kılınmaz. Vakitin farzı vardır. Bir vakit girdikten sonra Şafi mezhebine göre Cem’i takdim yani tehir olabilir. Hanefi mezhebine göre caiz değildir.
S.3) Hocam; Aynı gurubla Filistin ziyareti dönüşü Hayfa’da öğle namazı kıldık arkadan da ilkindi namazını kıldılar. Hem de Hanefi mezhebindeler buna ne dersiniz?
C.3) Hanefi mezhebine göre Cem’i takdim ve tehir sadece Arafat’ta ve Müzdelife’de caizdir. Başka bir yerde caiz değildir. Kaldı ki ikindi namazına daha zaman var.
S.4) Hocam; Kudüs’te camiiye gidiyorduk, şadırvanda abdest aldık birkaç genç çorapları üzerine mest ettiler olur olmaz derken münakaşa ettik. Onlar o abdestle namaz kıldılar, onlar bizim elimizde kitap var okuyoruz caiz dediler bunu açıklarmısınız?
C.4) Ayakların yıkanması farzdır. Çorabın şartlaarı var, belli mesafede yol gideceksin ………….? kalın çorap üzerine mesh verilir. Aksi halde günümüzde giyilen ince çorap üzerine mesh verilmez. Yusuf KARDEVİ’NİN çağdaş fetvalar kitabınde öyle yazmış, yalnız KARDEVİ ……….? dendir. Bunun bilinmesi gerekir..
S.5) Hocam; Gece tırnak kesilmez deniyor, bu doğru mudur? bir de tırnak kesmenin usulü varmıdır. Açıklarmısınız?
C.5) Temizlik yapmanın zamanı yoktur, Cuma günü kesilirse daha güzel olur. Efendimiz (S.A.S) şöyle buyurmakta; Her kim tırnaklarını keserse bir daha ki Cumaya kadar bütün kötülüklerden korunur. (Deylemi)
Tırnak keserken şu usule göre kesilmeli; İlk önce sağ elin şahaedet parmağından başlayarak küçük parmağa doğru kesilir, en sonunda başparmak tırnağı kesilir bu müsteahaptır. Kesilen tırnaklar toprağa gömülmelidir. İbni Abidin tırnakları kesme hususunda şöyle der; Bir kimse tırnaklarını ihmal ve dikkatsizlik yüzünden kesilmezse, uzatılırsa, o kimse rızık darlığına düşer, feyiz ve bereketten mahrum kalır.
S.6) Hocam; Biz yeni evliyiz, kocam sabah erken işine gidiyor, evde bekar kaynım kalıyor, kalmasına razı değilim ancak eşimle bu hususu tartışıyoruz. Bu konuda açıklama yaparmısınız?
C.6) Siz haklısınız beyiniz erken işine gidiyor, beyiniz ölse veya boşansanız, o çelebinizle evlenebilirsiniz. Yani nikah düşer dolayısıyla evde yalnız kalmamalısınız, eşiniz işine giderken kardeşi de çıksın akşam iş dönüşünde eve birlikte gelsinler. Aksi halde aile içinde en tehlikeli durum budur. Sizin gibi olan ailelerde yıkımlar olmuştur. Karısını sevişirken görenler, buna benzer nice olaylarda bana gelip dertlenen, fetva soranlar olmaktadır.
S.7) Hocam; Merkezi sistemde imama uyarak namaz kılabilir miyiz.? Mekke’de bunu görüyoruz, Açıklar mısınız?
C.7) Hanefi mezhebine göre oradan yol geçiyor veya vasıta geçiyorsa boşluk varsa cemaate uyulmaz, uyulursa namaz caiz olmaz. Harem’de öyle yapılıyor, başka mezhepte caizse bilmiyorum.
Mekke’de ezan okunur, ………………..? adam Kabe’deki imama televizyon yayınıyla uyarsa caiz olmaz. Hiç bir mezhepte bu caiz değildir.
S.8) Hocam; Bizim nikahımız belediyede yapıldı, dini nikah da yapılmadı, sizin nikahınız dinen geçerli değildir dediler. Bu konuyu açıklar mısınız?
C.8) İlmi olarak, İslam’a göre ve Hanefi mezhebinin görüşüne göre nikahta bazı unsurlar vardır.
A) Mehir nikahta vaciptir. B) İcap ve kabul şartı farzdır. Yani taraflar aldım kabul ettim sigasını kullanması şarttır. Kabul ediyorum, edecem veya evet demekle akit yerine gelmez, nikahta butlandır yani nikah geçerli olmaz. C) İki Erkek şahidin olması gerekir. İki kadın bir erkekte olabilir. Belediye nikahında bir eksiklik var evetle veya kabul ediyorum ile nikah akti yapılıyor. En güzeli belediye nikahından sonra dua ile bir nikah daha yaptırmaktır. Bunun hukuki bir sorumluluğu yoktur.
S.9) Hocam; Biz yeni evliyiz. Eşim yalnızken bile baş örtüsünü çıkarmıyor, bağlı bulunduğu hocası öyle demiş yani yarı açık olsa şeyhi görürmüş manevi olarak seyredermiş diyor. Bu yüzden belki yuvamız da yıkılabilir, bununla ilgili ne söyleyebilirsiniz, açıklar mısınız?
C.9) Eşinizin hocası veya şeyhi röntgenci mi acaba işi yokta yatak odasını mı seyredecek, dikizci mi? Gerçek tarikatın üç ayağı vardır. l) Zikir 2) Cihat 3) İlimdir. Bir kadın kocasına karşı süslenir vücudunu gösterir, çıplakta olabilir. İşin bir fetva yönü bir de takva yönü vardır. Eşiniz yanlış yapıyor, size karşı hoşgörülü sevecen olmalı, aksi halde yuva bir yerden kopabilir. Bizim en büyük düşmanımız Amerika yada İsrail değil cehalettir.
S.10) Hocam; Tuvaletten sonra bazıları hemen abdest alıyorum, bu doğru mudur? Biraz İstibra ve İstinca’dan bahseder misiniz?
C.10) İSTİBRA; Erkeklerin küçük abdestten sonra korunmasıdır. Yani temizlenmesidir, oturup kalkmak, yürümek, öksürmekle bu yerine gelebilir veya kağıt, pamuk kullanmak gibi en güzel tedbir de budur. Aksi halde akıntı gelirse abdest olmaz, abdest olmayınca namaz da olmaz.
İSTİNCA; Büyük abdestten sonra su ile taharet yapılır, sonra bezle veya tuvalet kağıdı ile korunma yapılır. Su yoksa taşla taharet yapılır, böylece temizlenmiş olursunuz.
Dua ve Selamlar. 17.02.2011
C.1) Efendimiz (S.A.S) şöyle buyuruyor; Eğer bir kimsenin diğer birine secde edilmesi emredilmiş olsaydı, kadının kocasına secde etmesini emrederdim. Öyle olunca kadın kocasına bağlıdır kocasının izini olmadan nafile ibadet yapması caiz değildir.
Yine Efendimiz (S.A.S) şöyle buyuruyor; Bir erkek karısını yatağına çağırınca bir özürü olmaksızın gelmezse Allah (C.C) o kadına lanet eder, Melekler de lanet eder buyurmaktadır. Kocanın izini olmadan kadının nafile ibadet edemez. Onları yanlış yönlendirmiş veya yanlış anlayışlarından dolayı böyle yapmaktadır. İlk önce beyinin gönlünü alacak onu hoşnut edecek, yuva sarsılmayacak.
S.2) Hocam; Genç imam arkadaşlarla yola çıktık. İstanbul’a havaalanına indik öğle namazını kılmadılar. Nedenini sorduk biz cemi takdim yaptık dediler bu yaptıkları doğrumudur açıklarmısınız?
C.2) Evet yapılan yanlış, vakit girmeden öğle namazı kılınmaz. Vakitin farzı vardır. Bir vakit girdikten sonra Şafi mezhebine göre Cem’i takdim yani tehir olabilir. Hanefi mezhebine göre caiz değildir.
S.3) Hocam; Aynı gurubla Filistin ziyareti dönüşü Hayfa’da öğle namazı kıldık arkadan da ilkindi namazını kıldılar. Hem de Hanefi mezhebindeler buna ne dersiniz?
C.3) Hanefi mezhebine göre Cem’i takdim ve tehir sadece Arafat’ta ve Müzdelife’de caizdir. Başka bir yerde caiz değildir. Kaldı ki ikindi namazına daha zaman var.
S.4) Hocam; Kudüs’te camiiye gidiyorduk, şadırvanda abdest aldık birkaç genç çorapları üzerine mest ettiler olur olmaz derken münakaşa ettik. Onlar o abdestle namaz kıldılar, onlar bizim elimizde kitap var okuyoruz caiz dediler bunu açıklarmısınız?
C.4) Ayakların yıkanması farzdır. Çorabın şartlaarı var, belli mesafede yol gideceksin ………….? kalın çorap üzerine mesh verilir. Aksi halde günümüzde giyilen ince çorap üzerine mesh verilmez. Yusuf KARDEVİ’NİN çağdaş fetvalar kitabınde öyle yazmış, yalnız KARDEVİ ……….? dendir. Bunun bilinmesi gerekir..
S.5) Hocam; Gece tırnak kesilmez deniyor, bu doğru mudur? bir de tırnak kesmenin usulü varmıdır. Açıklarmısınız?
C.5) Temizlik yapmanın zamanı yoktur, Cuma günü kesilirse daha güzel olur. Efendimiz (S.A.S) şöyle buyurmakta; Her kim tırnaklarını keserse bir daha ki Cumaya kadar bütün kötülüklerden korunur. (Deylemi)
Tırnak keserken şu usule göre kesilmeli; İlk önce sağ elin şahaedet parmağından başlayarak küçük parmağa doğru kesilir, en sonunda başparmak tırnağı kesilir bu müsteahaptır. Kesilen tırnaklar toprağa gömülmelidir. İbni Abidin tırnakları kesme hususunda şöyle der; Bir kimse tırnaklarını ihmal ve dikkatsizlik yüzünden kesilmezse, uzatılırsa, o kimse rızık darlığına düşer, feyiz ve bereketten mahrum kalır.
S.6) Hocam; Biz yeni evliyiz, kocam sabah erken işine gidiyor, evde bekar kaynım kalıyor, kalmasına razı değilim ancak eşimle bu hususu tartışıyoruz. Bu konuda açıklama yaparmısınız?
C.6) Siz haklısınız beyiniz erken işine gidiyor, beyiniz ölse veya boşansanız, o çelebinizle evlenebilirsiniz. Yani nikah düşer dolayısıyla evde yalnız kalmamalısınız, eşiniz işine giderken kardeşi de çıksın akşam iş dönüşünde eve birlikte gelsinler. Aksi halde aile içinde en tehlikeli durum budur. Sizin gibi olan ailelerde yıkımlar olmuştur. Karısını sevişirken görenler, buna benzer nice olaylarda bana gelip dertlenen, fetva soranlar olmaktadır.
S.7) Hocam; Merkezi sistemde imama uyarak namaz kılabilir miyiz.? Mekke’de bunu görüyoruz, Açıklar mısınız?
C.7) Hanefi mezhebine göre oradan yol geçiyor veya vasıta geçiyorsa boşluk varsa cemaate uyulmaz, uyulursa namaz caiz olmaz. Harem’de öyle yapılıyor, başka mezhepte caizse bilmiyorum.
Mekke’de ezan okunur, ………………..? adam Kabe’deki imama televizyon yayınıyla uyarsa caiz olmaz. Hiç bir mezhepte bu caiz değildir.
S.8) Hocam; Bizim nikahımız belediyede yapıldı, dini nikah da yapılmadı, sizin nikahınız dinen geçerli değildir dediler. Bu konuyu açıklar mısınız?
C.8) İlmi olarak, İslam’a göre ve Hanefi mezhebinin görüşüne göre nikahta bazı unsurlar vardır.
A) Mehir nikahta vaciptir. B) İcap ve kabul şartı farzdır. Yani taraflar aldım kabul ettim sigasını kullanması şarttır. Kabul ediyorum, edecem veya evet demekle akit yerine gelmez, nikahta butlandır yani nikah geçerli olmaz. C) İki Erkek şahidin olması gerekir. İki kadın bir erkekte olabilir. Belediye nikahında bir eksiklik var evetle veya kabul ediyorum ile nikah akti yapılıyor. En güzeli belediye nikahından sonra dua ile bir nikah daha yaptırmaktır. Bunun hukuki bir sorumluluğu yoktur.
S.9) Hocam; Biz yeni evliyiz. Eşim yalnızken bile baş örtüsünü çıkarmıyor, bağlı bulunduğu hocası öyle demiş yani yarı açık olsa şeyhi görürmüş manevi olarak seyredermiş diyor. Bu yüzden belki yuvamız da yıkılabilir, bununla ilgili ne söyleyebilirsiniz, açıklar mısınız?
C.9) Eşinizin hocası veya şeyhi röntgenci mi acaba işi yokta yatak odasını mı seyredecek, dikizci mi? Gerçek tarikatın üç ayağı vardır. l) Zikir 2) Cihat 3) İlimdir. Bir kadın kocasına karşı süslenir vücudunu gösterir, çıplakta olabilir. İşin bir fetva yönü bir de takva yönü vardır. Eşiniz yanlış yapıyor, size karşı hoşgörülü sevecen olmalı, aksi halde yuva bir yerden kopabilir. Bizim en büyük düşmanımız Amerika yada İsrail değil cehalettir.
S.10) Hocam; Tuvaletten sonra bazıları hemen abdest alıyorum, bu doğru mudur? Biraz İstibra ve İstinca’dan bahseder misiniz?
C.10) İSTİBRA; Erkeklerin küçük abdestten sonra korunmasıdır. Yani temizlenmesidir, oturup kalkmak, yürümek, öksürmekle bu yerine gelebilir veya kağıt, pamuk kullanmak gibi en güzel tedbir de budur. Aksi halde akıntı gelirse abdest olmaz, abdest olmayınca namaz da olmaz.
İSTİNCA; Büyük abdestten sonra su ile taharet yapılır, sonra bezle veya tuvalet kağıdı ile korunma yapılır. Su yoksa taşla taharet yapılır, böylece temizlenmiş olursunuz.
Dua ve Selamlar. 17.02.2011