S.1) Hocam bizim evin WC’si kıbleye doğru, ne yapmamız lazım? Bazılarına sordum bir sakıncası yoktur diyorlar. Ne dersiniz?
C.1) Hanefi mezhebine göre ister açık olan yerlerde isterse evlerde olsun tahrimen mekruhtur. Nitekim Peygamberimiz (S.A.V) şöyle buyurur “Helaya çıktığınızda bevil veya büyük abdest bozmak için kıbleye ön ve arkanızı dönmeyin, Doğu veya Batıya dönün” (Buhari Müslim, Ahmed bin Hanbel) Şafiye göre yüzü ve sırtı kıbleye dönmek ise haramdır.
S.2) Evlerde WC’lerde tuvalet kağıdı kullanıyoruz. Bu günahtır, kullanmayın diyorlar ne dersiniz?
C.2) Hanefi ve Şafi mezhebine göre eğer üzerine ayet, hadis yazılıyorsa bu tür kağıtların kullanılması haramdır. Tuvalet kağıdına gelince ben kağıtlara yazı yazılmaz bez hükmünde olduğu için bunları kullanmakta bir sakınca yoktur. Kullanabilirsiniz.
S.3) Hocam benim gözüme lens takıldı bu lensin gusle abdeste manisi var mıdır?
Açıklar mısınız?
C.3) Ehli sünnet mezhebi olan dört mezhebe göre gözün içini abdest ve gusülde yıkamak şart değildir. Öyleyse gözünüze takılan lensin gusüle ve abdeste manisi yoktur. Çünkü lens bir ihtiyaçtan dolayı takılıyor.
S.4) Hocam hacdan döndük Müzdelife’de akşam yatsıyı kıldık. Saat 11.30’da Müzdelife’den ayrıldık siz hata yapmışsınız sizin haccınız olmadı, sabah namazını kılıp vakfe yaptıktan sonra ayrılmanız lazımdı diyorlar ne dersiniz?
C.4) Hanefi mezhebine göre Müzdelife’de vakfe yapmak vacibdir yapmayanlar ceza olarak bir koyun kurban kesecektir. Vakfenin zamanı imsakla başlar güneş doğuncaya kadar devam eder. İmsaktan önce veya güneş doğduktan sonra yapılan vakfe vakfe yerine geçmez. Ancak, şu kimseler vakfeye kalmayabilir.
A- Yaşlı ve sakat olanlar.
B-görevli olanlar; Doktor ve sağlık ekibi gibi. Kasap olanlar zaruretten dolayı vakfeyi terk edebilirler.
C- Hava çok soğuk ve yağmurlu ise hasta olma tehlikesi varsa o takdirde yine terk edilebilir. (Kaynak İrşadı Sarı Fetevai Hindiye ve İrfan YÜCEL’İN HAC REHBERİ)
S.5) Hocam biz hanımımla çok iyi anlaşıyoruz bir gün eşime sevinsin diye senin gözlerin, sırtın, ellerin tıpkı anamın ki gibi anneme sırtın çok benziyor dedim.Yakınlarım senin hanımın sana haram dediler şimdi ben ne yapayım pişmanım, açıklar mısınız.?
C.5) İslam da buna Zıhar denir İslam’ın ilk yıllarında bu boşanma sebebiydi sonradan kaldırılmıştır. Siz zihar kefaretini vermedikçe eşinize yaklaşamazsınız artık öpemez, okşayamazsınız haramdır.
Ziharın kefareti; Bir köle azad edecek, kölelik olmadığına göre altmış gün orucu peş peşe ara vermeden tutacak. Bu orucu da tutamazsa altmış yoksulu doyuracak bu sıranın gözetilmesi de vaciptir. Bunları yerine getirdikten sonra haramlık ortadan kalkar, eşine yaklaşabilir, aile hayatı sürebilirsiniz.
S.6) Hocam kefaret ziharının ne gibi şartları vardır. Açıklar mısınız?
C.6) Akli dengesinin yerinde olması, buluğ çağına ermesi ve Hanefi mezhebine göre kendi istek ve arzusuyla söylemesidir.
S.7) Hocam dini nikah kıyılırken kız renkli halinde yani hasta ise bu kıyılan nikah geçerli olur mu?
C.7) Nikahın şartları şunlardır;
1- İki erkek şahidin hazır olması
2- İcab ve kabül şartı erkeğin kıza ben seni aldım kabul ettim demesi lazım. Nikahın kabul olması için kadının ay hali olmaması lazım diye bir şart yoktur.
S.8) Hocam biz yakın bir köydeniz çoban; Bayram Namazı kılınmadan, camiiden çıkılmadan kurbanları kesmiş, ne yapacağız açıklar mısınız?
C.8) Peygamberimiz (S.A.S) şöyle buyurur; Kurban Bayramı günü ilk yapılacak iş namaz kılmaktır. Sonra kurban kesimini yapacağız. Namazdan önce kesilen kurban kabul olmaz.
S.9) Hocam çok özür dilerim bir kadın renkli hali sona erdikten sonra yıkanmadan eşiyle cinsel ilişkide bulunabilir mi açıklar mısınız?
C.9) Hanefi mezhebine göre kadın ay halinin bittiğini kesin bilirse yıkanmadan cinsel ilişki de bulunabilir. Şafi mezhebine göre ise yıkanmadan, temizlenmeden cinsel ilişkide bulunamaz haramdır. Buna rağmen yıkandıktan sonra cinsel ilişkide bulunması daha faziletli ve güzeldir.
S.10) Hocam evimizde yastığın içerisinde muska gibi bir şey çıktı, bunun içinde saç kılı, tırnak, sabun, bir de siyah kan var. Evimizde huzursuzluğumuz da hiç eksik olmuyor. Bu olayın aile üzerinde etkisi olurmuş deniliyor bundan kurtulmak için ne yapmalıyız açıklar mısınız?
C.10) Büyünün tarihi dörtbin yıla dayanır. Büyü vardır yapılması veya yaptırılması haramdır. Aileyi yıkar yuvayı dağıtır.
Büyüden kurtulmak için; Bir kaba sirkeli su konur, bunun içerisine üç Fatiha, üç Ayet-el kürsi, yüzbir Felak ve Yüzbir Nas süresi okunur. Sonra okunmuş sirkeli suyu akar suya nehir, ırmak suyuna dökmelisiniz. Sakın sirkeli suyu toprağa dökmeyin. İnşallahu Rahman’ın izniyle büyüden kurtulunur.
Dua ve Selamlar.
C.1) Hanefi mezhebine göre ister açık olan yerlerde isterse evlerde olsun tahrimen mekruhtur. Nitekim Peygamberimiz (S.A.V) şöyle buyurur “Helaya çıktığınızda bevil veya büyük abdest bozmak için kıbleye ön ve arkanızı dönmeyin, Doğu veya Batıya dönün” (Buhari Müslim, Ahmed bin Hanbel) Şafiye göre yüzü ve sırtı kıbleye dönmek ise haramdır.
S.2) Evlerde WC’lerde tuvalet kağıdı kullanıyoruz. Bu günahtır, kullanmayın diyorlar ne dersiniz?
C.2) Hanefi ve Şafi mezhebine göre eğer üzerine ayet, hadis yazılıyorsa bu tür kağıtların kullanılması haramdır. Tuvalet kağıdına gelince ben kağıtlara yazı yazılmaz bez hükmünde olduğu için bunları kullanmakta bir sakınca yoktur. Kullanabilirsiniz.
S.3) Hocam benim gözüme lens takıldı bu lensin gusle abdeste manisi var mıdır?
Açıklar mısınız?
C.3) Ehli sünnet mezhebi olan dört mezhebe göre gözün içini abdest ve gusülde yıkamak şart değildir. Öyleyse gözünüze takılan lensin gusüle ve abdeste manisi yoktur. Çünkü lens bir ihtiyaçtan dolayı takılıyor.
S.4) Hocam hacdan döndük Müzdelife’de akşam yatsıyı kıldık. Saat 11.30’da Müzdelife’den ayrıldık siz hata yapmışsınız sizin haccınız olmadı, sabah namazını kılıp vakfe yaptıktan sonra ayrılmanız lazımdı diyorlar ne dersiniz?
C.4) Hanefi mezhebine göre Müzdelife’de vakfe yapmak vacibdir yapmayanlar ceza olarak bir koyun kurban kesecektir. Vakfenin zamanı imsakla başlar güneş doğuncaya kadar devam eder. İmsaktan önce veya güneş doğduktan sonra yapılan vakfe vakfe yerine geçmez. Ancak, şu kimseler vakfeye kalmayabilir.
A- Yaşlı ve sakat olanlar.
B-görevli olanlar; Doktor ve sağlık ekibi gibi. Kasap olanlar zaruretten dolayı vakfeyi terk edebilirler.
C- Hava çok soğuk ve yağmurlu ise hasta olma tehlikesi varsa o takdirde yine terk edilebilir. (Kaynak İrşadı Sarı Fetevai Hindiye ve İrfan YÜCEL’İN HAC REHBERİ)
S.5) Hocam biz hanımımla çok iyi anlaşıyoruz bir gün eşime sevinsin diye senin gözlerin, sırtın, ellerin tıpkı anamın ki gibi anneme sırtın çok benziyor dedim.Yakınlarım senin hanımın sana haram dediler şimdi ben ne yapayım pişmanım, açıklar mısınız.?
C.5) İslam da buna Zıhar denir İslam’ın ilk yıllarında bu boşanma sebebiydi sonradan kaldırılmıştır. Siz zihar kefaretini vermedikçe eşinize yaklaşamazsınız artık öpemez, okşayamazsınız haramdır.
Ziharın kefareti; Bir köle azad edecek, kölelik olmadığına göre altmış gün orucu peş peşe ara vermeden tutacak. Bu orucu da tutamazsa altmış yoksulu doyuracak bu sıranın gözetilmesi de vaciptir. Bunları yerine getirdikten sonra haramlık ortadan kalkar, eşine yaklaşabilir, aile hayatı sürebilirsiniz.
S.6) Hocam kefaret ziharının ne gibi şartları vardır. Açıklar mısınız?
C.6) Akli dengesinin yerinde olması, buluğ çağına ermesi ve Hanefi mezhebine göre kendi istek ve arzusuyla söylemesidir.
S.7) Hocam dini nikah kıyılırken kız renkli halinde yani hasta ise bu kıyılan nikah geçerli olur mu?
C.7) Nikahın şartları şunlardır;
1- İki erkek şahidin hazır olması
2- İcab ve kabül şartı erkeğin kıza ben seni aldım kabul ettim demesi lazım. Nikahın kabul olması için kadının ay hali olmaması lazım diye bir şart yoktur.
S.8) Hocam biz yakın bir köydeniz çoban; Bayram Namazı kılınmadan, camiiden çıkılmadan kurbanları kesmiş, ne yapacağız açıklar mısınız?
C.8) Peygamberimiz (S.A.S) şöyle buyurur; Kurban Bayramı günü ilk yapılacak iş namaz kılmaktır. Sonra kurban kesimini yapacağız. Namazdan önce kesilen kurban kabul olmaz.
S.9) Hocam çok özür dilerim bir kadın renkli hali sona erdikten sonra yıkanmadan eşiyle cinsel ilişkide bulunabilir mi açıklar mısınız?
C.9) Hanefi mezhebine göre kadın ay halinin bittiğini kesin bilirse yıkanmadan cinsel ilişki de bulunabilir. Şafi mezhebine göre ise yıkanmadan, temizlenmeden cinsel ilişkide bulunamaz haramdır. Buna rağmen yıkandıktan sonra cinsel ilişkide bulunması daha faziletli ve güzeldir.
S.10) Hocam evimizde yastığın içerisinde muska gibi bir şey çıktı, bunun içinde saç kılı, tırnak, sabun, bir de siyah kan var. Evimizde huzursuzluğumuz da hiç eksik olmuyor. Bu olayın aile üzerinde etkisi olurmuş deniliyor bundan kurtulmak için ne yapmalıyız açıklar mısınız?
C.10) Büyünün tarihi dörtbin yıla dayanır. Büyü vardır yapılması veya yaptırılması haramdır. Aileyi yıkar yuvayı dağıtır.
Büyüden kurtulmak için; Bir kaba sirkeli su konur, bunun içerisine üç Fatiha, üç Ayet-el kürsi, yüzbir Felak ve Yüzbir Nas süresi okunur. Sonra okunmuş sirkeli suyu akar suya nehir, ırmak suyuna dökmelisiniz. Sakın sirkeli suyu toprağa dökmeyin. İnşallahu Rahman’ın izniyle büyüden kurtulunur.
Dua ve Selamlar.