S.1- Hocam! Bir kadın eniştesi ile veya kardeşinin karısı ile yalnız yolculuk yapabilir mi? Çok önemli açıklar mısınız?
C.1-
Hanefi ve Şafii Mezheplerine göre; bir kadın yalnız başına eniştesi ile yalnız yolculuk yapması caiz değildir. Bir erkek, kardeşinin hanımı ile baş başa kalması yalnız yolculuk etmesi kesinlikle caiz olmaz. Bunun ortaya çıkan çok kötü neticeleri olmuştur. Sevgili Peygamberimiz (S.A.V) şöyle buyurmuştur: “Kadınların yanlarına yalnızken girmekten sakınınız.” Bir kadın hemen şöyle söyledi: “kadının kayını da böyle midir?” Efendimiz (S.A.V) şöyle buyurdu: “Kayın ölümdür.” (Buhari – Müslim)
Buradaki ölümdür buyurması kayından kaçınmak zordur. Bu açıdan ölümdür diyerek çok tehlikeli olan bir olayı ortaya koymuştur. Sebebi fitneye, aile kıyımına sebep olmasıdır.
S.2- Hocam! Benim kocam kumardan para getiriyor. Kötü yollardan para kazanıyor. Ben namazı kılan İslam’ı yaşayan bir kadınım. Ben bu haram kazançtan yiyebilir miyim? Açıklar mısınız?
C.2-
Hanefi ve Şafii Mezheplerine göre; gayri meşru bir kazanç helal değildir. Sizin ayrı bir helal kazancınız varsa onu yiyin, çocuklarınıza da helal yedirmeye çalışın. Şayet hiç imkânınız yoksa mecbur yemeniz gerekirse kerhen yiyiniz. Dua edin de Allah (C.C) kocanızı ıslah etsin. Yalnız kocanız hırsızlık yaparak gasp ederek para getiriyorsa kadının o kazancı yemesi kesinlikle caiz değildir. Haram lokma ile beslenen, büyüyen nesilden hayır gelmez. Sonuç olarak ana-babasını huzur evine gönderir. Tecrübe edilmiştir.
S.3- Hocam! Biz Almanya’da çalışıyoruz. Benim baldızım bir Alman gençle anlaşmış evlenmek istiyor. Babası annesi de verecek. Müslüman bir kadın Müslüman olmayanla evlenebilir mi? Açıklar mısınız?
C.3- Kesinlikle nikâhları caiz olmaz. Evlenmesi haramdır. Evlendiğinde zina yapıyor demektir. Siz baldızınızı vaz geçirmeye çalışın. Ölümün nerede ne zaman geleceği belli olmaz. O vaziyette ölürse kâfir olarak ölür. Ebedi cehennemde kalır. Yalnız Alman Müslüman olursa İslam’ı kabul ederse o zaman mesele yoktur. Müslüman olduktan sonra Alman Fransız olmasının hiçbir önemi yoktur.
Müslüman olan bir erkek ehli kitap olan bir bayanla evlenebilir.
Şafii Mezhebine göre; Müslüman bir erkeğin ehli kitapla evlenebilmesi için o gayri Müslim kadının dedesinin, dedesinin, dedesinin de ehli kitap olması şarttır.
S.4- Hocam! Bir yerde tartıştık. İki bayram arasında nikâh kıyılmaz dediler. Bunun dinde yeri var mıdır? Açıklar mısınız?
C.4- Böyle bir inancın İslam’da kesinlikle yeri yoktur. Bu batıl bir inançtır. Lavrens gibi gâvur olup Müslüman görünen vaaz eden hocaların kasıtlı söylediği sözlerdir. Bu görüş İslam’a iftiradır. Peygamberimiz (S.A.V) Hz. Âişe ile iki bayram arasında nikâhlanmıştır. Evlilik için her ay İslam’ın nazarında aynıdır. Peygamberimiz (S.A.V) şöyle buyurur: “Evleniniz, çoğalınız. Ben ümmetimin çokluğu ile öğünürüm.” “Sizin en hayırlınız nikâh altında öleninizdir.” “Bekârlık küfre yakındır.” Allah katında ayların hepsi de mübarektir. Evliliğe yasak edilen bir ay yoktur.
S.5- Hocam! Belediyelerin kıydığı nikâh dinen nikâh sayılır mı? Bazı ulusal kanallarda belediyelerin kıydığı nikâh dinen tamamdır. İkinci bir dini nikah kıymalarına gerek yoktur diyorlar. Ne dersiniz?
C.5- Belediyelerin kıydığı nikâhlarda bazı dini vecibeler yerine getirilmiyor.
Maliki, Şafii ve Hambeli Mezhebine göre; nikâhın sahih olması için velisinin de bu nikâhta bulunması şarttır. Belediye nikâhlarında bunlara pek dikkat edilmiyor. Velisi olmadığı müddetçe nikâh sahih olmaz.
Hanefi Mezhebine göre; farz olan 2 erkek şahit olması lazım. İkinci şart icap ve kabul şartıdır. Kadın falancanın oğlu falancayı kocalığa kabul ettim. Demesi şarttır. Erkekte falancanın kızını eşliğe aileliğe aldım kabul ettim demesi lazım. Evetle edeceğim, ediyorum demekle nikâh olmaz.
S.6- Sayın Hocam! Muta nikâhı nedir? Üniversitede öğrenciler arasında muta nikâhı ile bir arada yaşayanlar için ne dersiniz?
C.6- Muta nikâhı para karşılığında veya geçici olarak niyet edilip kıyılan nikâhtır. Cahiliye döneminde bu evlilik yaygındı. Hayber Fethi’nden sonra muta nikâhı yasaklanmıştır. (Geçici Nikâh) caiz değildir haramdır. Peygamberimiz (S.A.V) şöyle buyurdu: “Ey İnsanlar! Ben size kadınlarla muta nikâhına izin vermiştim. Amma artık Allah (C.C) kıyamete kadar haram kılmıştır. Şimdi kimin yanında bu türlü kadınlardan biri varsa onu salıversin. Hem de o kadınlara verdiğiniz şeylerden hiç birini geri almayınız.”
Muta nikâhı İran’da kıyılıyor. Onlarda bu hadisi kabul etmiyor. Ehli Sünnete göre muta nikâhı caiz değildir.
S.7- Hocam! Babamız 3 yıl önce vefat etti. Annem ben ölürsem vasiyet ediyorum, babanızın kabrini açın aynı yere gömün diye vasiyet ediyor. Biz ne yapalım? Kabrini açıp onun üstüne koyalım mı? Vasiyet ediyor ne dersiniz?
C.7- Biz genelde açıklamalarımızı Hanefi ve Şafi Mezheplerine göre yapıyoruz.
Hanefi ve Şafii Mezheplerine göre; üst üste 2 kişinin gömülmesi caiz olmadığına dair ittifak vardır. Bir araya üst üste gömülemez. Ancak zaruret olursa savaş, deprem, afet gibi toplu ölümlerde kabir kazacak yer yoksa kazacak adam da yoksa o takdirde üst üste gömülür. Yabancı da olsa hüküm değişmez.
Mekke, Medine gibi yerlerde toprak cesedi yiyor, belli bir müddet sonra toprak oluyorsa o takdirde gömülebilir.
S.8- Hocam! Hollanda’dan bir cenaze geldi yıkanmış, burada tekrar yıkadılar. Bu doğru mudur? Sonra tabutla kabre koydular. Biz böyle yapmayın dedik amma babalarını tabutla gömmeyin dememize rağmen gömdüler. Bu doğru mudur? Açıklar mısınız?
C.8-
Hanefi Mezhebine göre; cenazeyi tabutla gömmek caiz değildir. Yalnız bir zaruret varsa konabilir. Zaruret; cenaze parçalanmışsa tabut açıldığı takdirde çok kan akarsa veya o yerin altı oynak, sulu zemin ise o takdirde gömülebilir.
Şafii Mezhebine göre; ölüyü tabutla gömmek mekruhtur günahtır. Yerler sulu zemin, toprak oynaksa cenaze kadınsa kefeni ile korken yanında mahremi yoksa o takdirde tabutla konulabilir.
S.9- Hocam! Ölen kimse kabrini ziyarete gelenleri tanır mı? Bilir mi? Merak ediyoruz. Açıklar mısınız?
C.9- Allah’ın izni ile ölen bir kimse kabre ziyarete gelenleri tanır ve görür. Konu ile ilgili Peygamber Efendimiz (S.A.V) şöyle buyurur: “Dünyada tanıdığı kimsenin kabrini ziyaret eden ve ona selam veren hiçbir kimse yoktur ki kabirdeki yatan kimse onu tanımasın. Selamını almasın iade etmesin.”
S.10- Hocam! Nazar nedir? İslam’da nazar var mıdır? Açıklar mısınız?
C.10- Nazar haktır. Nazar göz değmesidir. İslam’da nazar vardır. Nazardan korunmak lazımdır. Kur’an-ı Kerim’de Kalem Suresi 51. Ayeti Kerimesinde şöyle buyurulur: “Neredeyse gözleri ile seni yıkacaklardı.” Peygamber Efendimizde bir Hadis-i Şeriflerinde; “Nazar; insanı mezara, deveyi kazana sokar.” Buyurmuşlardır. (Müslim)
Diğer bir Hadiste ”İnsanların yarısı nazardan ölür.” Buyurulmuştur. (Taberani)
Başka bir Hadiste; “Nazar neredeyse kaderi geçecekti. Ondan Allah’a sığının.”
Diğer bir Hadiste; “Kaderi geçecek bir şey olsaydı nazar geçerdi.” Buyrulmuştur. (Müslim)
Korunmak için:
- 3 defa Fatiha
- 3 defa Ayet-el Kürsi
- 1 defa Kalem Suresinin son Ayeti Kerimesi
- 1 defa Kafirun Suresi
- 3 defa İhlası Şerif
- 5 defa Felak Suresi
- 6 defa Nas Suresi
- 33 Salavatı Şerife okunması lazımdır.
Birde sabah akşam;
- 3 defa “Bilmillahillezi la yedurru maa ismihi şey’ün filardı vela fissemai vehüvessemiül âlim.” Okunmalıdır.
Selam ve dua ile Allah (C.C)’a Emanet olunuz. 20 Şubat 2018 Salı
Ali Galip DOĞAN/ İrşad Vakfı Başkanı
İletişim: GSM.0. 505.772 15 93/aligalip-dogan@hotmail.com