S.1) Hocam Zekât nedir? Ne zaman farz kılınmıştır. Açıklar mısınız.
C.l) Zekât lemalanma artma ziyade vs. anlamına gelir. Medine de 624 yılında farz kılınmıştır Hicretin 2. yılında farz kılınmıştır. Zekât Zenginle fakirler arasında dengeyi sağlar
S.2) Zekât kimlere farzdır kimlerin zekât vermesi gerekir, kimlere verilmez açıklar mısınız?
C.2) a- Müslüman olanlara,
b- Nisab miktarı mala sahip olanlara
c- Malın üzerinden bir yıl geçerse
d- Buluğ uçağına gelenlere, akli dengesi yerinde olanlara,
Not: Bu iki madde tartışmalı kimler veremez
1- Gayri Müslimler
2- Dinen zengin sayılmayanlar
S.3) Hocam toprak mahsullerinin zekâtı var mıdır. Miktarı ne olursa zekât verilir öşürle zekât aynı anlamamı gelir. Açıklar mısınız?
C.3) Bugün Türkiye toprakları öşür e tabidir öşür tarladan kalkan mahsulün zekâtı demektir, farzdır Enam 141 ve hasat günü ürünün hakkını zekât ve sadakasını verin. Bakara 267 Ey iman edenler kazandıklarınızın helal olanından ve sizin için iyi yerden kaldırdıklarınızdan veriniz. Hadis Sevgili Peygamberimiz S.A.S. şöyle buyurur, Nehir ve yağmur suları ile sulanan arizeden 10/l (Öşür) veriniz. Develerle sulanan arazilerden ise 20/1 öşür veriniz. Sahihi Müslim 2/675 Kuran ve hadiste arazilerin mahsülününde zekâtı vardır. Öşür denir, İmamı azama göre çıkan mahsulden zekât verilecektir, miktarı söz konusu olamaz. İmamı Ebu Yusuf ve Muhammed e göre tarladan kalkan mahsülün 5 vesk olması gerekir. 5 vesk = 653 kg l ton olması gerekir diyen görüşlerde vardır.
S.4) Hocam ben tarlalarımı icara verdim öşürü ben mi vereceğim icar eken mi verecek.
C.4) Cevap İmamı azama göre tarla sahibi öşür verir İmamı ebu yusuf ve imamı muhammede göre boş tarlanın öşürü olmaz ancak içinden çıkan mahsülünün zekâtı vardır öyleyse öşürü eken adam vermesi gerekir.
S.5) Tarladan kalkan mahsüle zekât farz olması için üzerinden 1 yıl geçmesi lazım değildir
C.5) Hayır l yıl geçmesi gerekmez hemen verilir
S.6) Hocam tarladan kalkan mahsülün zekâtı verilirken masraf düşülür mü
C.6) Hanifi ve şafi meseplerine göre tarladan kalkan mahsülün öşürünü verirken işci masrafı, gübre, masrafı düşülmez.
S.7) Hocam biz vergi mükellefiyiz devlete vergi veriyorum zekâta mahsub edebilir miyim. Edersin diyorlar siz ne dersiniz.
C.7) Zekâtın kimlere verileceği kuranda belirtilmiş verilen vergiler zekât yerine geçmez zekâtın sarf yeri bellidir ama vergide nereye gittiği belli değildir o açıdan vergi zekât yerine geçmez Vergi vatandaşlık görevidir.
S. 8 Hocam biz bir yere bağlı değiliz izinsiz zikir çekiyoruz izinsiz zikir çekilmez diyorlar ne dersiniz.
C. 8 Evet yalnız zikir çekmek caizdir ancak bir şeyhe bağlı olmadan çekilen zikirden terakki olamaz en güzeli bir şeyhe intisap etmektir.
S.9) Hocam bir yere intisap etmek istiyorum ama kararsızım kime intisap
Edeyim. Bir şeyde bir tarikatta aranan özelliklere nelerdir Açıklar mısınız?
C.9) Cevap İstihare istişare sünnettir ehli ile istişare et şeriata sünnete uygun bir yere intisap edersin. Bir tarikatta aranan üç ayaktır.
a- İlim ayağı, Mürşit şeri ilimlerinin sahibi olması lazım aksi halde şeri hata. Yapar mihenk taşı ilimdir.
b- Zikir ayağı tarikat deyince akla ilk gelen zikirdir cehri hali zikir yapılır.
c- Cihat ayağı buda farzdır. Tarih boyunca mürşitlerimiz cihattan hiç geri durmamıştır.
S.10) Hocam zikir deyince bir soru aklıma geldi ulusal bir kanalda Türkiye’de zikir esnasında ağıza karına şiş soktular bir hafta sonrada aynı kanal Hindistan’daki yogileri gösterdi onlarda şiş soktu hangisi doğru bu nedir?
C.10) Evet Rufailerde zikir esnasında şiş vuruyorlar bunlara burhan denir yani o zatın bir nevi kerametidir ama bunun TV kanalı ile yapılması doğru değildir keramet özel durumlarda zorunlu hallerde gösterilir. Hinduların yaptığı istitraçtır bir nevi iliz yondur. Bunlar uzun müddet denedikten sonra yapıyorlar onlar kâfirdirler.
C.l) Zekât lemalanma artma ziyade vs. anlamına gelir. Medine de 624 yılında farz kılınmıştır Hicretin 2. yılında farz kılınmıştır. Zekât Zenginle fakirler arasında dengeyi sağlar
S.2) Zekât kimlere farzdır kimlerin zekât vermesi gerekir, kimlere verilmez açıklar mısınız?
C.2) a- Müslüman olanlara,
b- Nisab miktarı mala sahip olanlara
c- Malın üzerinden bir yıl geçerse
d- Buluğ uçağına gelenlere, akli dengesi yerinde olanlara,
Not: Bu iki madde tartışmalı kimler veremez
1- Gayri Müslimler
2- Dinen zengin sayılmayanlar
S.3) Hocam toprak mahsullerinin zekâtı var mıdır. Miktarı ne olursa zekât verilir öşürle zekât aynı anlamamı gelir. Açıklar mısınız?
C.3) Bugün Türkiye toprakları öşür e tabidir öşür tarladan kalkan mahsulün zekâtı demektir, farzdır Enam 141 ve hasat günü ürünün hakkını zekât ve sadakasını verin. Bakara 267 Ey iman edenler kazandıklarınızın helal olanından ve sizin için iyi yerden kaldırdıklarınızdan veriniz. Hadis Sevgili Peygamberimiz S.A.S. şöyle buyurur, Nehir ve yağmur suları ile sulanan arizeden 10/l (Öşür) veriniz. Develerle sulanan arazilerden ise 20/1 öşür veriniz. Sahihi Müslim 2/675 Kuran ve hadiste arazilerin mahsülününde zekâtı vardır. Öşür denir, İmamı azama göre çıkan mahsulden zekât verilecektir, miktarı söz konusu olamaz. İmamı Ebu Yusuf ve Muhammed e göre tarladan kalkan mahsülün 5 vesk olması gerekir. 5 vesk = 653 kg l ton olması gerekir diyen görüşlerde vardır.
S.4) Hocam ben tarlalarımı icara verdim öşürü ben mi vereceğim icar eken mi verecek.
C.4) Cevap İmamı azama göre tarla sahibi öşür verir İmamı ebu yusuf ve imamı muhammede göre boş tarlanın öşürü olmaz ancak içinden çıkan mahsülünün zekâtı vardır öyleyse öşürü eken adam vermesi gerekir.
S.5) Tarladan kalkan mahsüle zekât farz olması için üzerinden 1 yıl geçmesi lazım değildir
C.5) Hayır l yıl geçmesi gerekmez hemen verilir
S.6) Hocam tarladan kalkan mahsülün zekâtı verilirken masraf düşülür mü
C.6) Hanifi ve şafi meseplerine göre tarladan kalkan mahsülün öşürünü verirken işci masrafı, gübre, masrafı düşülmez.
S.7) Hocam biz vergi mükellefiyiz devlete vergi veriyorum zekâta mahsub edebilir miyim. Edersin diyorlar siz ne dersiniz.
C.7) Zekâtın kimlere verileceği kuranda belirtilmiş verilen vergiler zekât yerine geçmez zekâtın sarf yeri bellidir ama vergide nereye gittiği belli değildir o açıdan vergi zekât yerine geçmez Vergi vatandaşlık görevidir.
S. 8 Hocam biz bir yere bağlı değiliz izinsiz zikir çekiyoruz izinsiz zikir çekilmez diyorlar ne dersiniz.
C. 8 Evet yalnız zikir çekmek caizdir ancak bir şeyhe bağlı olmadan çekilen zikirden terakki olamaz en güzeli bir şeyhe intisap etmektir.
S.9) Hocam bir yere intisap etmek istiyorum ama kararsızım kime intisap
Edeyim. Bir şeyde bir tarikatta aranan özelliklere nelerdir Açıklar mısınız?
C.9) Cevap İstihare istişare sünnettir ehli ile istişare et şeriata sünnete uygun bir yere intisap edersin. Bir tarikatta aranan üç ayaktır.
a- İlim ayağı, Mürşit şeri ilimlerinin sahibi olması lazım aksi halde şeri hata. Yapar mihenk taşı ilimdir.
b- Zikir ayağı tarikat deyince akla ilk gelen zikirdir cehri hali zikir yapılır.
c- Cihat ayağı buda farzdır. Tarih boyunca mürşitlerimiz cihattan hiç geri durmamıştır.
S.10) Hocam zikir deyince bir soru aklıma geldi ulusal bir kanalda Türkiye’de zikir esnasında ağıza karına şiş soktular bir hafta sonrada aynı kanal Hindistan’daki yogileri gösterdi onlarda şiş soktu hangisi doğru bu nedir?
C.10) Evet Rufailerde zikir esnasında şiş vuruyorlar bunlara burhan denir yani o zatın bir nevi kerametidir ama bunun TV kanalı ile yapılması doğru değildir keramet özel durumlarda zorunlu hallerde gösterilir. Hinduların yaptığı istitraçtır bir nevi iliz yondur. Bunlar uzun müddet denedikten sonra yapıyorlar onlar kâfirdirler.