S.1) Hocam; Yaşlı Annem ve Babam var. Bunlar oruç tutamıyorlar ne yapmaları gerekir. Açıklarmısınız.?
C.1) Hanefi ve Şafi mezheplerine göre yaşlı olup yıl boyunca sağlığı yerinde olmayanlar oruç tutamazlar, her gün ayrı ayrı Fitre vermeleri gerekir.Ergün ayır ayrı Fitre vermesi gerekir.
S.2) Hocam; Benim hanım çok sofu üç aylar girdimi mi hep oruçlu oluyor, tutma böyle her gün diyorum beni dinlemiyor. Üç ayların tamamında oruçlu olmak şart mıdır.? Açıklarmısınız?
C.2) Hanefi ve Şafi mezheplerine göre, evli olan bir kadının beyinin izini olmadan nafile oruç tutması caiz değildir. Ebu Hureyre (R.A) Efendimizin şöyle buyurduğunu nakleder. “Kadın kocası yanında iken onun izini olmadan Ramazan dışında nafile oruç tutamaz” Buhari-Müslim
S.3) Hocam; Babam vefat etti, onun oruç borcu vardı onun yerine ben oruçlarını tutabilirmiyim. Başka ne yapmam lazım açıklarmısınız?
C.3) Hanefi ve Şafi alimlerine göre vefat edenin yerine başkası oruç tutamaz, ferdi ibadettir. Yalnız, tutulamayan oruçların yerine Fitre verilir.
S.4) Hocam; Kızım vefat etti, 52. - 42. gecesi varmış, bu günler etler kemikten ayrılırmış ne dersiniz?
C.4) İslam’da 52-42 diye bir olay yoktur. Bu halkın batıl inançlarıdır. İslam’ın böyle bir uygulaması yoktur. Bunu uygulamakta caiz değildir.
S.5) Biz Buğday pazarında alış-veriş yapıyoruz. Buğday elimizde kalıyor, bunun zekatını nasıl vereceğiz. Açıklarmısınız?
C.5) Siz Ticaret ehli insanlarsınız, bundan dolayı zekatınızı Yıl dolunca 40/1 (Kırk da bir) hesabından vereceksiniz.
S.6) Hocam; Biz Arıcılık yapıyoruz. Arı’nın mı? Yoksa Bal’ın mı Zekatını vereceğiz. Açıklarmısınız.?
C.6) Hanefi ve Şafi mezheplerine göre Arı Kuştur. Arının Zekatı yoktur. Ancak, mahsulü olan Balın zekatı vardır. Toprak mahsullerinde olduğu gibi 10/1(On da bir)Öşür verilecektir.
S.7) Öşürde üzerinden bir yıl geçmesi gerekir mi? Tarladan iki mahsul alıyoruz. Hepisine ayrı öşür mü vereceğiz. Açıklarmısınız?
C.7) Hanefi ve Şafi mezheplerine göre Öşürde üzerinden bir yıl geçmesi gerekmez. Mahsulü kaldırdıktan sonra öşür verilmelidir.
Birden fazla ürün alındığında, her ürün için ayrı ayrı öşür verilecektir. Hasat mevsiminde hakkını verin.(H.S.)
“Ey iman edenler, kazandıklarınızın temizlerinden, bizim arzdan çıkardıklarımızdan veriniz. Zekatınızı veriniz.(Ayet)
S.8) Hasta olan, Nazarı olan kimseye okumak, üflemek, kurşun dökmek caiz midir? Açıklarmısınız.?
C.8) Hastan olan, nazarı olan kimseye Allah rızası için okumak caizdir. Üflenir. Ancak, kurşun eritmek, döktürmek caiz değildir. Bu eski Türklerden kalma bir inançtır.
S.9) Korkan veya nazar olan kimseye nuska yazdırmak, asmak caiz midir. Açıklarmısınız?
C.9) Evet korunmak için koruma ayetleri yazılır, üzerinde taşınır. Ancak, O yazılı ayetleri naylon veya başka bir şeyle kaplamak gerekir. Ancak, buna dikkat etmek gerekir. Evet korunmak için koruma ayetleri yazılır, üzerinde taşınır. Ancak, O yazılı ayetleri naylon veya başka bir şeyle kaplamak gerekir. Ancak, şuna dikkat etmek gerekir. Muska yazmayı meslek haline getiren, Kadınlarla yalnız kalan, onlara yazan ve okuyana dikkat etmek gerekir.
S.10) Hocam; Nişan yapacağız Kızevi bana Altın, yüzük aldı, bende takmak istemesem de nişanlım takdırıyor. Ne dersiniz?
C.10) Ehlisünnet Uleması, Kadınların Altın yüzük takmaları Caizdir. Yalnız Erkeklerin takması haramdır. Peygamberimiz (S.AS) Şöyle buyurur “Altın ve ipek kadınlara helal, erkeklere ise haramdır, haram kılınmıştır.(Ebu davud)
S.11) Hocam; Kahve içtikten sonra Fala bakıyorlar, bazı şeyler de söylüyorlar. Bunlara inanılır mı? Açıklarmısınız?
C.11) Cahiliyet döneminde falcılık vardı İslam bunu kaldırmış, geleceğin bilgisi Allah’a aittir. Bunlar tahmin yürütüyor. Bazen bu sebepten yuvalar bile yıkılıyor.
C.1) Hanefi ve Şafi mezheplerine göre yaşlı olup yıl boyunca sağlığı yerinde olmayanlar oruç tutamazlar, her gün ayrı ayrı Fitre vermeleri gerekir.Ergün ayır ayrı Fitre vermesi gerekir.
S.2) Hocam; Benim hanım çok sofu üç aylar girdimi mi hep oruçlu oluyor, tutma böyle her gün diyorum beni dinlemiyor. Üç ayların tamamında oruçlu olmak şart mıdır.? Açıklarmısınız?
C.2) Hanefi ve Şafi mezheplerine göre, evli olan bir kadının beyinin izini olmadan nafile oruç tutması caiz değildir. Ebu Hureyre (R.A) Efendimizin şöyle buyurduğunu nakleder. “Kadın kocası yanında iken onun izini olmadan Ramazan dışında nafile oruç tutamaz” Buhari-Müslim
S.3) Hocam; Babam vefat etti, onun oruç borcu vardı onun yerine ben oruçlarını tutabilirmiyim. Başka ne yapmam lazım açıklarmısınız?
C.3) Hanefi ve Şafi alimlerine göre vefat edenin yerine başkası oruç tutamaz, ferdi ibadettir. Yalnız, tutulamayan oruçların yerine Fitre verilir.
S.4) Hocam; Kızım vefat etti, 52. - 42. gecesi varmış, bu günler etler kemikten ayrılırmış ne dersiniz?
C.4) İslam’da 52-42 diye bir olay yoktur. Bu halkın batıl inançlarıdır. İslam’ın böyle bir uygulaması yoktur. Bunu uygulamakta caiz değildir.
S.5) Biz Buğday pazarında alış-veriş yapıyoruz. Buğday elimizde kalıyor, bunun zekatını nasıl vereceğiz. Açıklarmısınız?
C.5) Siz Ticaret ehli insanlarsınız, bundan dolayı zekatınızı Yıl dolunca 40/1 (Kırk da bir) hesabından vereceksiniz.
S.6) Hocam; Biz Arıcılık yapıyoruz. Arı’nın mı? Yoksa Bal’ın mı Zekatını vereceğiz. Açıklarmısınız.?
C.6) Hanefi ve Şafi mezheplerine göre Arı Kuştur. Arının Zekatı yoktur. Ancak, mahsulü olan Balın zekatı vardır. Toprak mahsullerinde olduğu gibi 10/1(On da bir)Öşür verilecektir.
S.7) Öşürde üzerinden bir yıl geçmesi gerekir mi? Tarladan iki mahsul alıyoruz. Hepisine ayrı öşür mü vereceğiz. Açıklarmısınız?
C.7) Hanefi ve Şafi mezheplerine göre Öşürde üzerinden bir yıl geçmesi gerekmez. Mahsulü kaldırdıktan sonra öşür verilmelidir.
Birden fazla ürün alındığında, her ürün için ayrı ayrı öşür verilecektir. Hasat mevsiminde hakkını verin.(H.S.)
“Ey iman edenler, kazandıklarınızın temizlerinden, bizim arzdan çıkardıklarımızdan veriniz. Zekatınızı veriniz.(Ayet)
S.8) Hasta olan, Nazarı olan kimseye okumak, üflemek, kurşun dökmek caiz midir? Açıklarmısınız.?
C.8) Hastan olan, nazarı olan kimseye Allah rızası için okumak caizdir. Üflenir. Ancak, kurşun eritmek, döktürmek caiz değildir. Bu eski Türklerden kalma bir inançtır.
S.9) Korkan veya nazar olan kimseye nuska yazdırmak, asmak caiz midir. Açıklarmısınız?
C.9) Evet korunmak için koruma ayetleri yazılır, üzerinde taşınır. Ancak, O yazılı ayetleri naylon veya başka bir şeyle kaplamak gerekir. Ancak, buna dikkat etmek gerekir. Evet korunmak için koruma ayetleri yazılır, üzerinde taşınır. Ancak, O yazılı ayetleri naylon veya başka bir şeyle kaplamak gerekir. Ancak, şuna dikkat etmek gerekir. Muska yazmayı meslek haline getiren, Kadınlarla yalnız kalan, onlara yazan ve okuyana dikkat etmek gerekir.
S.10) Hocam; Nişan yapacağız Kızevi bana Altın, yüzük aldı, bende takmak istemesem de nişanlım takdırıyor. Ne dersiniz?
C.10) Ehlisünnet Uleması, Kadınların Altın yüzük takmaları Caizdir. Yalnız Erkeklerin takması haramdır. Peygamberimiz (S.AS) Şöyle buyurur “Altın ve ipek kadınlara helal, erkeklere ise haramdır, haram kılınmıştır.(Ebu davud)
S.11) Hocam; Kahve içtikten sonra Fala bakıyorlar, bazı şeyler de söylüyorlar. Bunlara inanılır mı? Açıklarmısınız?
C.11) Cahiliyet döneminde falcılık vardı İslam bunu kaldırmış, geleceğin bilgisi Allah’a aittir. Bunlar tahmin yürütüyor. Bazen bu sebepten yuvalar bile yıkılıyor.