Büyük Türk dostu Pakistanlı Edebiyatçı Masud Akhtar Shaik’in yeni kitabı “Modern Pakistan Edebiyatı’nda” bize erkek yazar ve şairler kadar, kadın şairler de tanıtılıyor. Bunların önde gelenlerinden biri de Ejaz Rahim.
Ejaz Rahim, Modern Pakistan Edebiyatı’ndaki tanıtım bilgilerine göre; 1946 doğumlu, onbir şiir kitabı yayınlanan, şiir kitaplarının yüksek standardıyla iki kere Hicra Madalyası kazanan bir şaire.
Hz. Mevlânâ’yı andığımız şu günlerde, onun konuyla ilgili bir şiirini sunuyorum. Şiirin orijinali elbette daha farklı duygu ve düşünceler uyandıracaktır.
Gaye, bir İslâm velisinin evrenselliğini ve meselenin kalpte bittiğini ortaya koymak…
Asıl inşâ mekânı, virane gönlümüz.
Türkiye’de Yazdığım Şiirler
Bir Mevlânâ yaşıyor burada, Türkiye’de
Dört yönden halkı çağırıyor
Doğu ile Batı arasındaki farkların hepsini silmiştir
İlmin zaman ile mesafe arasındaki farkı
Sildiğinden daha önce
Semtlerin merdiven basamaklarına,
Gerçeklerin de döner bir kapıya çevrildiğinden daha önce.
Bir Mevlânâ yaşıyor burada, Türkiye’de
Hayır duaları sınır ve hudutlara dayanamaz
Ona şükranlarınızı bildirirseniz
Hemen tepki gösterir buna karşı
“Bana boşuna teşekkür ediyorsun” diyor
“Aradığın ışığın hepsini bulacaksın içinizde”
“Sevinç istiyorsan
Döneceksin kalbindeki güneşe
Ruhunda daima yükselen güneşe.
Ben neyim ki, o gizli parlaklığın sadece bir aynasıyım
Bir Mevlânâ yaşıyor burada, Türkiye’de
İçine dön diyor
İçine dönüp sevgi bayraklarını çıkarıver.
Özür dilerim Mevlânâ,
Tabii felâketlerle ilgili seminerdeki faaliyetler
Hiç boş bırakmamıştı beni
İşte ziyaretinize geç kaldığımın nedeni
Halbuki benden bir taş atımı mesafesinde idiniz.
Ne ise, seminerdeki konuşmalar esnasında
Hep sizi düşünüyor,
Sizinle sohbet ediyordum.
Hemen cevap aldım ondan
Boşuna rahatsız olma
Değersiz düşünceler yüzünden
Gelmelerin, gitmelerin yoktur bir anlamı
Yeter ki gönülün
Dertlerden kurtulmuştur sağ sağlam.
İşte sana düşünmeğe değer bir nokta
Kendini iyice yoğur felâketlerde
Hiç bir zaman bunu unutmayarak:
En kuvvetli imkânına göre
Mucizeler harabelerde yer alır.
(Modern Pakistan Edebiyatı, 2012, sh. 177)