Altın Portakal’ın Tanıtım Tasarımları Belli Oldu

Antalya Büyükşehir Belediyesi ve Antalya Kültür Sanat Vakfı işbirliğiyle 4 – 11 Ekim 2013 tarihlerinde gerçekleştirilecek 50.

Antalya Büyükşehir Belediyesi ve Antalya Kültür Sanat Vakfı işbirliğiyle 4 – 11 Ekim 2013 tarihlerinde gerçekleştirilecek 50. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali’nin tanıtımlarında kullanılacak tasarımlar belli oldu.

    50. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali’nin tasarım sponsoru Bytrion tarafından hazırlanan afişte, herhangi bir ek figürasyona ihtiyaç duyulmadan 50 yılın gücü, anlaşılır, abartısız bir dil, sade, şık bir semiyoloji ve kaygısız, güçlü bir ifadeyle veriliyor. Afişin genel rengi olarak kurumsal yapının ve asaletin rengi lacivert valör (tonlu kullanım) seçildi. Valörlü kullanım festivalin ulusal ve uluslararası yönünü vurgularken statik yapıyı kıran, gelişen, merkeze doğru aydınlık etkisi oluşturan, ufka doğru sonsuzlaşan bir etkinin oluşturduğu ifade ediliyor. Afiş üzerindeki diğer ögelerde, festivalin ismiyle örtüşen, festivale değer katan altın rengi kullanılıyor.

    50. yıl logosunun merkezine yönelen altın tanecikleri dönemlerini aydınlatan önceki festivalleri sembolize etmekte olduğuna dikkat çekiliyor.

    Önümüzdeki yıl yüzüncü yaşını kutlayacak Türk sinemasının yarım yüzyılına tanıklık etmiş olan Altın Portakal, 50 yıl anısına özel bir çalışmayı da sinemaseverlere armağan ediyor. 50. Altın Portakal’ın görsel konseptini retro bir tasarıma taşıyan bu çalışma, festivalin mimarlarına, Türk sinemasının ustalarına, Türk sinemasının kayıplarına saygı niteliği taşıyor.

    Bu çalışmada, 1964’te ilk kez düzenlenen Antalya Film Festivali’nde en iyi film ve yönetmen dalında Altın Portakal alan Halit Refiğ’in ‘Gurbet Kuşları’ filminin afişi kullanıldı. Yeşilçam’ın ünlü afiş ustalarından İbrahim Enez’in imzasını taşıyan ‘Gurbet Kuşları’nın afişi, İbrahim Enez’in ve Horizon International’in izniyle retro edildi.

    ‘Gurbet Kuşları’nın ilk afişini çizen İbrahim Enez, elle çizilen afişlerin son ustalarından. Enez, şimdilerde afişleri sinema salonları için değil, ‘Horizon International’ ve Türker İnanoğlu Müzesi başta olmak üzere özel koleksiyonlar için hazırlıyor. 1975’te afişçiliği bırakıp matbaacılığa başlayana kadar 500 filmin afişine imza atan Enez’in 2 oğlu baba mesleğini bu kez bilgisayar teknolojisi kullanarak sürdürüyor. İbrahim Enez’in yeniden çizdiği yağlı boya film afişleri Altın Portakal kapsamında sinemaseverlerin ilgisine sunulacak. CİHAN

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Kültür Sanat Haberleri