Fıkıhi sorular ve cevaplar
S.1) Hocam; Özür dilerim. Benim kocam ben hasta olduğum zaman arka yoldan bana temasta bulunuyor engel olamıyorum. Biz nikâhlıyız haram olmaz diyor, bu işi yapanlar varmış. Önemli olduğu için rica ediyorum. Hatta kadınlar sizin tarlanızdır, istediğiniz yoldan yaklaşırsınız diye bana ayette okuyor. Lütfen izan ediniz.
C.1) İmamı Azam Ebu Hanife ve diğer imamlar; Erkeğin karısına arka yoldan cima etmesi haramdır, bu bir lutiliktir. Allah (C.C) Filistin’in Eriha bölgesinde yaşayan Sodom ve Gomore şehirlerini 384 metre yerin dibine gömdü. Akdeniz seviyesinin 384 metre tabanına gömdü. Bu çok kötü bir hastalıktır. Cemiyetlerin milletlerin helakine bunu yapanlar sebep olmuşlardır. İslam hukukunda bu gibi insanlara kırbaç cezası verilir, eğer vazgeçmezse öldürülür. Allah (C.C) Bakara Suresinin 223. Ayet-i Celile’sinde şöyle buyurur: “Kadınlarınız sizin (evlat yetiştiren) tarlanızdır. Meşru yerden cinsel yöntemlerle dilediğiniz gibi varın.” Bu Ayet-i Celile şekille ilgilidir. Yoksa haram olan yerden cinsel temasla ilgili değildir. Bunu helal kabul eden dinden çıkar ve karısı da boş olur. (İmamı Azam- Fıkhül Ekber Sayga:359)
S.2) Hocam; Kayın biraderim belediye başkanı adayı oldu. Bana oy vereceksin diye Kur’an’a el bastırarak yemin ettirdi. Bende vermedim. Çünkü içki, kumar, rüşvet her türlü işler onda vardı. Namazlı dürüst bir insana oyumuzu verdik. Bu benim içimi kemiriyor. Ne yapmam lazım? Açıklar mısınız?
C.2) Fakihler Kur’an üzerine el basarak yemin etmeyi yemin saymışlardır. Çünkü yeminler aynı zamanda örf ve âdete tabidir. İslam hukukunda bir kaide vardır. “Allah’a isyan olan yerde konumda mahlûkata itaat olmaz.” Siz şayet içkici, kumarbaz, sahtekâra akrabam diye oyunuzu verseydiniz günahkâr olurdunuz. Ülke hep bundan kaybediyor. Siz o yeminin keffaretini vereceksiniz. 10 fakiri 2 öğün doyuracaksınız veya o kadar fakire para vereceksiniz. Yani: 25 TL’den hesap edin. 25x20=500 TL eder.
S.3) Hocam; Tekel bayileri yaygınlaştı. Birayı normal pepsi gibi kola gibi içiyorlar. Arkadaşlara haramdır diyorum, haram olan rakı şaraptır, bira haram değildir diyorlar. Ne dersiniz?
C.3) Peygamber Efendimiz (S.A.V) şöyle buyurmuştur: “Her sarhoş edici şey haramdır. Her sarhoş eden içkidir.” (Buhari – İbni Mace) Bira; arpadan yapılıyor, mayalanıyor ve kesin sarhoş ediyor. Kıyas yoluyla haram olduğunu tüm âlimler kabul etmişlerdir. Başka bin Hadis-i Şerif’te Efendimiz (S.A.V) şöyle buyurur: “Her müskir içkidir, her içki de haramdır.” (Müslim) Hz. Aişe (R.Anha) Annemizden rivayet edilen bir Hadis-i Şerif’te Resulü Kibriya Efendimiz (S.A.V) şöyle buyurur: “Her içki sarhoş eder. İşte o da haramdır.” (Muttefekun Aleyh) (Müslim – Nesei) Netice olarak çoğu haram olanın azıda haramdır. Sarhoşluk verenin her türü haramdır. Bira, votka, şampanya, rakı, eroin, esrar, bonzai ve benzeri şeyler haramdır.
S.4) Hocam; Doktor bana mide ilacı yazdı aldım. İçinde domuz jeli, domuz pankreasından yapılmıştır yazıyor. Ulusal kanalda benim sorduğum bazı hocalarda şifa için alınan ilaç haram olmaz dediler. Hocam bu konuya bir açıklık getirir misiniz?
C.4) Haram 2 kısımdır.
A) Haramı Liaynihi
B) Haramı Ligayrihi
A) Haramı Liaynihi ne demek: Bir şeyin özü aslı haramsa ondan elde edilen mamuller de haramdır. Bu açıdan domuz eti haramdır. Ondan elde edilen mamulleri de haramdır. Domuz eti, domuz derisi, domuzun yağı, domuzun satışı haramdır. Haramdan şifa olmaz. Doktorlarla görüşün alternatif ilaçlar yazsın. Eğer doktor bilerek yazıyorsa o da günaha girer. Allah (C.C) Maide Suresinin 3. Ayet-i Kerimesinde şöyle buyurur: “Ölü eti, kan, domuz eti sizin üzerinize haram kılınmıştır.” Müslümanlar domuz etinin ve mamullerinin satışını boykot etmelidirler. Bakanlığın dikkati çekilmelidir.
Haramı Ligayrihi ne demek: Bir şeyin özü, aslı helal olup, sonradan harama dönüşenler.
Örnek; üzüm, pekmez, sirke, şıra helaldir, şarapsa haramdır. Nedeni; şarap fermantasyon olmuş, ekşimiş, mayalanmıştır. Sarhoş edici hal almış ve bundan dolayı haramdır.
S.5) Hocam; Bir hoca vaazında namazı bilerek terk eden dinden çıkar, ölürse de Cenaze Namazı kılınmaz. Müslüman Mezarlığına konmaz dedi. Bu bizi ürküttü bunu açıklar mısınız?
C.5)
Hanefi Mezhebine göre; Namaz kılmayan büyük günah işler fasık olur. Tevbe eder geçmiş namazlarını kaza ederse umulur ki Allah (C.C) affeder. Namaz kılmayan kâfir olmaz, ölürse cenazesi yıkanır, namazı da kılınır. Yalnız İmamı Azam; Namazı kasten terk eden hapsedilir der.
Şafii ve Maliki Mezheplerine göre; Bu mezhep âlimlerinin ekser görüşü namaz kılmayan günahkâr olur, fasık olur, kâfir olmaz. Ancak namazın farz olduğunu inkâr ederse o zaman kâfir olur. Öyle ölürse namazı kılınmaz. Müslüman Mezarlığına da o tip inkârcılar konmaz. İslam müçtehitlerinden bazı âlimler; namazı kasten terk eden mürteddir. Kâfir olmuştur, ölürse cenazesi yıkanmaz, namazı kılınmaz Müslüman mezarlığına da konmaz diyenler de vardır.
Biz birinci görüşe göre tercihimizi yapıyoruz. Namaz kılmayan fasıktır kâfir olmaz. Tevbe ederse İnşaallah affolunur.
Dua ve Selamlar. 25.12.2019
İletişim-Tel:0332-3524213 veya 0505-7721593-94
Posta:[email protected]
Facebook: Ali Galip Doğan
Ali Galip DOĞAN İrşad Vakfı Başkanı
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.