A. Galip Doğan

A. Galip Doğan

Fıkhî Sorular ve Cevapları

Fıkhî Sorular ve Cevapları

S.1 ) Hocam ben bir camide imamlık yapıyorum. İkindi namazına geldik. Cemaata niyet ederken öğlen namazına niyet etmişim sonra sehiv secdesi de yaptım. Acaba kıldığım namaz oldu mu? Olmadıysa cemaata söyleyelim namazlarını yeniden kılsalar olur mu? Açıklar mısınız?

C.1) Peygamberimiz (S.A.V) şöyle buyurur;

“İnnemel ağmalij binniyet “

“Ameller niyete bağlıdır. Siz camiye gelirken kalben ikindi namazı diye niyet etmişsinizdir. Ama dille öğle namazı demişsiniz. Sizin kalbi niyetinize itibar edilir. Kalben niyete bakılır.sizin kalbiniz ikindi namazı idi, yalnız unutkanlık eseri öğle namazı demişsiniz. Sizin namazınız tamamdır. Burda sehiv sacdesi gerek yok yapılmaz. Tamamdır müsterih olun.

S.2) Hocam sizi Aksaray’dan arıyorum.Kanal42 den takib ediyorum. Benim eşim iki çocukla benden mahkeme kanalıyla boşandı. Şimdide dini nikahla biriyle evlendi. Benden nafaka almaya devam ediyor. İslama göre nafaka kaç ay ödenir? Bu benden aldığı para buna helal mıdır? Açıklar mısınız?

C.2) İslam hukukuna göre boşanma devam ettikçe nafaka devam eder. Boşandıktan sonra üç ay on güne kadar nafaka alır. Kaldı ki kadın evlenmiş hala nafaka veriyorum diyorsun. Bu kadının aldığı para helal olmaz. Haramdır. Kanun değişmesi lazım. İsviçre medeni kanun bizde uygulanmıyor.

“İmam-ı Azam Fıkhül Ekber adlı eseri. Sayfa 350 den itibaren meraklıları araştırır. Harama bilerek besmele çeken dinden çıkar. Kafir olur.” Der. Bu haşa bizim görüşümüz değil İmam-ı Azam’ın görüşüdür.

S.3) Hocam Eskişehir’den arıyorum. Sizi yutuptan takib ediyorum. Karım istediği lüks yaşamayı bulamayınca mahkemeye baş vurdu benden boşandı. Ben boşamadım. Sonra zengin bir adamın ikinci karısı olarak dini nikahla evlendiler. Boşamadığım halde mahkemenin boşaması tam boşama sayılır mı? Açıklar mısınız?

C.3) Mahkemenin boşaması kadın bir bain talakla boşanmış olur. Erkeğe kadın üç talakla bağlıdır. Mahkeme boşar, kocası iki talakla boşamazsa tekrar kocasına dönmek isterse yeniden iki erkek şahidin huzurunda nikah kıyılarak birleşebilirler.

Not; Bir kadın kocası üç talakla boşamadığı sürece kadın başkasıyla evlenemez. Evlenirse zina yapar. Çocuk olursa gayri meşru olur. Not: İbni Abidin, Fetevai Hindiye Mebsut Talak bahsine bakılsın.

S.4) Hocam İzmir’den arıyorum. Sizi sosyal medyadan takib ediyorum. Bir yıllık evliyiz. Ben bazen eşimle oral ilişki yapıyoruz bunun günahı var mıdır? Açıklar msınız?

C.4) Allah cc. ağzımızı hak söylesin, Kur’an okusun, helal lokma yesin diye yaratmıştır.

Fetevael Hindiye S / 372 şöyle der; bu ilişki tahri men mekruhtur. Büyük azabı vardır. Der.

Peygamberimiz (S.A.V) Şöyle buyurur:

“Karı koca birlikte örtüsüz cinsel organlarına bakmaktan sakındırmıştır.”

Allah cc. Bakara suresi 223. Ayette şöyle buyrulur;

“Kadınlar sizin evlat yetiştiren tarlanızdır. O halde tarlanıza dilediğiniz gibi girin.”

Burada işaret edilen, helal yoldan cinsel şekillerden bahseder. Ağız ve diğer azalar mükerremdir. Temiz tutulmalıdır. Bunlar yasaklanmıştır.

S.5) Hocam Konya’nın uzak bir köyünden arıyorum. Ben bir kızı seviyordum. O da beni seviyordu. Fakat kesinlikle fakir olduğumuz için kızı bana vermedi. Bizde kaçtık. Bir dağ evinde kaldık. Ben kıza şu sözle nikah kıydık. Allah’ın emriyle ben seni eşliğe aileliğe aldım kabul ettim. Sen de beni eşliğe kocalığa aldın kabul ettin mi? Dedim. O da evet aldım kabul ettim, dedi. Böylece günaha girmeyelim diye nikah kıydık, karı koca da olduk. Bu nikahımız sahih caiz olur mu? Açıklar mısınız?

C5) Nikahın iki şartı var, bunlardan birisi olmazsa nikah olmaz. Siz kendi kendinize nikah kıymışsınız. Nikahta iki erkek şahidin olması şarttır. İkinci icab ve kabul şartı var. Aldım kabul ettim diyecek. Kabul edecem derse nikah olmaz, veya kabul ediyorum dese de nikah olmaz. Mihir de vacibtir. Siz en kısa zamanda iki şahid huzurunda nikahınızı kıydırın.

S.6) Hocam Kütahya’dan arıyorum. Sizi sosyal medyadan takib ediyorum. Ben bir kızı sevdim. İkimizde üniversite mezunuyuz. Babam bana mani oldu şöyle yemin etti. Sen bu kızı alırsan üçden dokuza şart olsun üç defa annen benden boş olsun dedi. Biz de kaçtık, evlendik. Ben bir fabrikada çalışıyorum. Şimdi babamın durumu ne? Ne yapacağız?

C.6) Babanız işi bitirmiş, karısı boş olmuş. Hemen ilgiyi kesmesi lazım. O yuvanın yıkılmasına sebep siz olmuşsunuz. Baban annenle bir araya gelebilmesi için, başka bir adamla evlenecek. O alan adam ölürse veya üç talakla boşarsa o zaman yeniden iki şahid huzurunda mehrini vererek nikah kıyılırsa bir araya gelebilirler. Başka hiçbir yolu yok. Başka bir erkekle evlenmeden annenle bir araya gelemezler.

S.7) Hoca Umredeyiz sizi Mekke’den arıyoruz. Yutuptan takib ediyoruz. Bizim hanım ihramlı iken banyona şampuanla yıkanmış, ne yapacağız? Açıklar mısınız?

C.7) İhram yasakları adasında koku sürmek, kokulu sabun ve şampuan kullanmak cezaya çarptırılır. Siz orda bir koyun veya bir keçi kurban edeceksiniz. Size vacib olmuş. Kurbanın kesim mahalli Mekke de harem bölgesidir. Umreniz tamamdır müsterih olun.

S.8) Hocam Konya’dan arıyorum. Benim hanım hasta beş yıldır oruç tutamıyorum. Şimdi biz bunların bedelini ödemek istiyoruz. Nasıl ödeyeceğiz? Açıklama bekliyoruz.

C.8) Siz 2024 yılından başlayın. 2024 yılında fitre kaç TL. idi, birde piyasada bir fakirin bir öğün yemek kaç TL. Siz 2024 yılı için en az 150 TL. den hesaplayın. 30 gün 150 TL.den 4500 TL. 2024 yılı için hesab edin. 2023 yılı fitresi 70 TL. idi. Siz onu 100 TL .den hesap edin. 100X30= 3000 TL. eder. 2022 yılı Ramazan fitresi kaç TL. idi. 40 TL. siz bunu 50 TL. den hesap edin. 50X30= 1500 TL 2021 Yılı fitre kaç TL. idi 30 TL. siz bunu 40 TL. den hesab edin.

30X40= 1200 TL. eder. 2020 Yılında fitre kaç TL. idi 27 TL. siz bunu 30 TL. den hesap edin. 30X30= 900 TL. eder. Toplam 11.100 TL. siz bunu 12.000 TL. den ödeyin. Piyasa sık zamlanıyor bunu da hesap ederek bu parayı ödeyin. Şayet bu hastanın kefaret borcu varsa, oruç tutamıyorsa, 61 gün hesap edilir. Bunu da 200TL.den hesap edersek, 200X61= 12.200 TL. eder.

Bilgilendirmek bizden vermek sizden.

S.9) Konya’dan arıyorum. Bir yakınımın düğünü olacak. Kokteyli içkili olacak. Gitmek zorundayım ne yapmam lazım? Açıklar mısınız?

C.9) İmam-ı Azam, İmam-ı Şafi R.A Haram işlenen içkili olan bir düğün davetine gitmeyiniz. Ancak siz hediyenizi verirseniz yemeğine, çayına kalmayınız. Bir yerde Allah’ın yasağı, diğer yerde kulun hatırı. Hangisi ağır basar imanınızı yoklayın karar sizin.

S.10) Hocam Kütahya’dan arıyoruz. Damadımız iki çocuğu bırakıp yurt dışına kaçak olarak çalışmaya gitti. Çin’de olduğunu duyduk.7 Yıldır gelmez, haber de etmedi. Bir iki defa telefonla konuştuk. Kızımı isteyenler var evlendirebilir miyiz? Açıklar mısınız?

C.10) Kesinlikle damattan ölüm haberi gelmedikçe veya karısını üç talakla boşamadıkça kadın evlenemez. Bu işin şakası olmaz. Evlense nikahı olmaz zina eder. Doğan çocuklar da gayri meşru olur.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum
    A. Galip Doğan Arşivi